مشکلات سدمعبر برای شهروندان گلپایگان+پاسخ مسئولان

سدمعبر در خیابان‌ها و پیاده‌روهای کم‌عرض شهر گلپایگان، مشکلاتی را برای رفت‌وآمد شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برخی کسبه و افراد متخلف ضمن سد معبر پیاده‌رو و خیابان، خودروهای خود را در کنار خیابان پارک می‌کنند و موجب بروز مشکلات جدی برای شهروندان می‌شوند. سدمعبر در خیابان‌ها و پیاده‌روهای کم‌عرض شهر گلپایگان، مشکلاتی را برای رفت‌وآمد شهروندان به وجود آورده و چهره نازیبایی به شهر بخشیده است.

عابران پیاده به دلیل شلوغی پیاده‌روها به ناچار مجبور می‌شوند از خیابان گذر کنند و بارها برای عبور در مسیر پیاده‌رو به دلیل موانع مسیر را به سمت خیابان تغییر داده‌اند، اما دو طرف خیابان اصلی هم خودرو پارک شده است. انتظار می‌رود اکیپ سد معبر شهرداری با همکاری نیروی انتظامی و پیگیری دادستانی جهت احقاق‌حقوق شهروندان، اقدام جدی برای رفع این معضل شهری انجام دهند.

عده‌ای از شهروندان شهر گلپایگان در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به این شرایط انتقاد کردند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان مربوطه شدند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره ۳۳۵۴۴۱۱۲-۸ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

صدور ۷۴ مورد اخطار کتبی به کسبه / استقرار نیروهای واحد رفع سد معبر در خیابان‌های اصلی شهر ‏

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان با بیان اینکه امروزه یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌ها پدیده ناهنجار سد معبر است، اظهار کرد: برخی افراد با استفاده نامتعارف از معابر عمومی مانع از اعمال حق عمومی می‌شوند و شهرداری و مأموران مکلف به رفع سد معبر هستند..

وی با اشاره به صدور ۷۴ مورد اخطار کتبی در خصوص رفع سد معبر به کسبه شهر گلپایگان از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، سد معابر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب یا هر عنوان دیگری ممنوع و شهرداری مکلف به رفع موانع موجود است.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، واحد اجراییات، کنترل، نظارت و رفع سد معبر شهرداری موظف به حفاظت از معابر به عنوان یک ملک عمومی و آماده نگه‌داشتن برای استفاده عموم است.

شکرزاده با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری گلپایگان در راستای رفع سد معبر و احقاق حقوق شهروندی، تصریح کرد: آگاه‌سازی شهروندان نسبت به رعایت حقوق شهروندی، استفاده نکردن از موتورسیکلت و دوچرخه در پیاده‌روهای خیابان، رعایت مسائل بهداشتی، خرید نکردن دست‌فروشان دوره‌گرد در سطح پیاده‌روها، ساماندهی بازار روز شهر با هدف هدایت دست‌فروشان و وانت‌بارهای میوه‌فروش در بازار روز شهر ازجمله اقدامات شهرداری در راستای احقاق‌حقوق شهروندی و رفع سد معبر است.

وی ادامه داد: استقرار نیروهای واحد رفع سد معبر در تمام خیابان‌های اصلی شهر، بازار، گشت مستمر اکیپ سیار واحد رفع سد معبر در خیابان‌های اصلی و حاشیه شهر، گشت مشترک با اصناف، شبکه بهداشت و بازرسان شبکه دام‌پزشکی برای رسیدگی به شکایات مردمی و هرگونه تخلف واحدهای صنفی از دیگر اقدامات واحد سد معبر شهرداری گلپایگان است.

شهردار گلپایگان گفت: با توجه به آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های شهرداری، شهروندان و کسبه بازار با رعایت حقوق شهروندی به شعار «گلپایگان شهر بدون سد معبر» تحقق می‌بخشند.

کد خبر 574663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.