۴۰ عنوان کتاب نشر مهرستان پر فروش بوده است

مسئول غرفه انتشارات مهرستان گفت:بر این اساس طبق آخرین آمار نشر مهرستان ۴۰ عنوان کتاب به چاپ رسانده که بسیار پرفروش بوده و مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

محسن شاه آبادی مسئول بازرگانی و توزیع و ترویج نشر مهرستان، در گفتگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: نشر مهرستان از سال ۹۵ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و در سال ابتدایی خود کارهای پژوهشی مفصلی در حوزه خانواده و تربیت کودک و نوجوان انجام داد.

وی با اشاره به حضور نشر مهرستان در سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در این دوره از نمایشگاه با ۹۰ عنوان کتاب شرکت کردیم که همگی در معرض عمومی مردم قرار گرفته اند و البته این عناوین به صورت مجازی نیز قابل دسترسی جهت خرید است.

مسئول غرفه انتشارات مهرستان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوعی که نشر مهرستان بر روی آن متمرکز شده است، موضوع خانواده و هرآنچه به خانواده مربوط می‌شود خواهد بود. موضوعات و مسائلی که خانواده‌ها در مراحل مختلف اعم از تشکیل خانواده، ازدواج، فرزندآوری و تربیت فرزند را شامل می‌شود، جز سوژه‌های تالیفات نشر مهرستان است.

وی افزود: فضای مجازی، تربیت جنسی و تربیت دینی، سواد رسانه و هر موضوعی که به خانواده کمک کند و یا آسیب‌هایی که به خانواده ضربه می‌زند در اولویت‌های بعدی نشر مهرستان برای تحقیق و پژوهش و تالیف کتب است.

شاه آبادی تصریح کرد: سعی ما بر این است که به موضوعات نه به صورت کلان بلکه به صورت عملیاتی و کاربردی و مهارتی بپردازیم که قابل استفاده حداکثری برای خانواده‌ها باشد، لذا در حال حاضر در حوزه خانواده نزدیک به ۳۰ عنوان کتاب در نشر مهرستان به چاپ رسیده است.

وی افزود: اغلب کتاب‌های نشر مهرستان مسئله محوری و مهارتی است و به واسطه ارتباط با مراکز و موسساتی که کارشان آماردهی و آمارگیری در حوزه خانواده است توانسته فعالیت جدی در امر تالیفات داشته باشد.

مسئول غرفه انتشارات مهرستان تصریح کرد: تربیت فرزند یکی دیگر از عرصه‌هایی است که بر اساس ورود جدی فضای مجازی و ضریب نفوذ هجمه فرهنگی دغدغه بسیاری از خانواده‌ها است، اولویت دیگر نشر مهرستان در امر تالیف کتاب بوده است که درنهایت منجر به چاپ ۴۰ عنوان کتاب متنوع در این عرصه شده است.

وی با اشاره به اینکه بالای ۷۰ درصد از کتاب‌هایی که در حوزه کودک وجود دارد تالیفاتی ترجمه‌ای بوده و بومی نیست، اظهار کرد: حوزه دیگری که نشر مهرستان ورود جدی داشته، عرصه کودک است، لذا نشر مهرستان اقدام به تولید کتاب‌هایی با استانداردهای اصلی بازار در حوزه کودک، کرد تا به نحوی هم از لحاظ فرم و هم از لحاظ محتوا قابل رقابت با دیگر محصولات خارجی بازار باشد.

شاه‌آبادی عنوان کرد: بر این اساس طبق آخرین آمار نشر مهرستان ۴۰ عنوان کتاب به چاپ رسانده که بسیار پرفروش بوده و مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

وی در توضیح تازه‌های نشر انتشارات مهرستان خاطرنشان کرد: اخیراً ۵ جلد کتاب تحت عنوان «کرمیلو» تخصصی در حوزه سواد رسانه برای بچه‌های ۴ تا ۷ ساله است به چاپ رسیده است، در حوزه رمان نوجوان نیز کتابی در عرصه تبیین دوران پهلوی با نام «مه و دود» تولید شده که به توصیف جنایات و غارت‌های پهلوی اول خاصه در منطقه چهارمحال و بختیاری انجام داده است.

کد خبر 574649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.