کاهش ۵۰ درصدی هزینه حمل‌ونقل عمومی برای جوانان ایرلندی

کاهش ۵۰ درصدی هزینه حمل‌ونقل‌ عمومی برای جوانان ایرلندی از ماه می ۲۰۲۲ تا پایان سال اعمال می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همزمان با کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی در کشور ایرلند، کرایه‌ها برای جوانان تا پایان سال ۲۰۲۲، حدود ۶۰ درصد کم‌تر خواهد بود. به گفته سازمان حمل‌ونقل ملی ایرلند (NTA) و ایمون رایان، وزیر حمل‌ونقل این کشور، کاهش ۵۰ درصدی هزینه حمل‌و نقل عمومی برای جوانان ایرلندی از تاریخ نهم ماه می ۲۰۲۲ آغاز شد.

کاهش ۵۰ درصدی کرایه‌ها شامل کدام چه کسانی می‌شود؟

کرایه‌های جدید برای تمام سفرهای حمل‌ونقل عمومی یارانه‌ای با اتوبوس‌های دوبلین شامل Iarnród Éireann، Éireann، Luas، Go-Ahead Ireland و TFI Local Link اعمال می‌شود. تمام بزرگسالان ۱۹ تا ۲۳ سال، واجد شرایط دریافت کرایه‌های نیم‌بها هستند و این کاهش هزینه‌ها تا روز قبل از تولد ۲۴ سالگی آنها ادامه خواهد داشت.

دانشجویانی که کارت هوشمند کرایه خودکار (Leap Card) دارند، باید هزینه سفر خود را با آن پرداخت کنند؛ کرایه کاهش‌یافته از کارت آنها کسر می‌شود. افراد بزرگسال غیر دانشجو که خواستار کرایه‌های پایین و تخفیف در هزینه وسایل حمل‌ونقل عمومی هستند، باید در هنگام سفر برای Leap Card درخواست دهند. پس از درخواست و دریافت کارت بزرگسال، آنها می‌توانند در تمام خدمات حمل‌ونقل عمومی از آن استفاده کند. علاوه بر این، مسافران زیر ۱۹ سال از Leap Card ویژه افراد ۱۶ تا ۱۸ ساله بهره‌مند می‌شوند و این کارت تا روز قبل از تولد ۱۹ سالگی آنها معتبر است.

کاهش ۵۰ درصدی هزینه حمل‌ونقل عمومی برای جوانان ایرلندی

تشویق جوانان برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی

ایمون رایان، وزیر حمل‌ونقل ایرلند در این‌باره گفت: "کاهش ۵۰ درصدی کرایه حمل‌ونقل عمومی برای جوانان بی‌سابقه است. من به شدت اعتقاد دارم چنانچه برای ایجاد حمل‌ونقل کم‌کربن و ساختن آینده‌ای پایدار جدی هستیم و بخواهیم مردم و به‌ویژه جوانان را با خود همراه کنیم، این مسیری است که باید طی کنیم."

آن گراهام، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ملی ایرلند نیز در این خصوص گفت: "با کاهش کرایه ۹۰ دقیقه‌ای TFI در دوبلین به یک یورو، و کرایه استاندارد برای بزرگسالان و دانشجویان جوان به ۰.۶۵ یورو در کورک، گالوی، لیمریک و واترفورد، ما مشتاقانه منتظر هستیم تا جوانان بیشتری برای رسیدن به محل کار و دانشگاه و یا بیرون رفتن با دوستان و خانواده، از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. کم شدن هزینه‌ها، عامل مهمی است که افراد را به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی سوق می‌دهد و آن را برای جوانان جذاب‌تر می‌کند."

رودریک اوگرمن، وزیر کودکان و جوانان نیز در این خصوص گفت: "کاهش ۵۰ درصدی هزینه حمل‌ونقل عمومی برای جوانان، طرحی است که از سوی جوانان و برای جوانان ارائه شده است. این طرح، تأثیر واقعی و مثبتی برای آنها خواهد داشت و من از اجرای آن بسیار هیجان‌زده هستم."

کد خبر 574648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.