پایانه‌ها از حالت سنتی خارج شود

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: ارتقای کیفیت خدمات و ایجاد تغییر در پایانه‌های شهری با ایده‌های حمل و نقل شهر لازم است، باید پایانه‌ها از حالت سنتی خارج شود تا کنترل سفرهای ترافیکی داخل شهر و کاهش حجم خودروها با مدیریت بهینه را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی صلواتی ظهر امروز _پنجشنبه، بیست و دوم اردیبهشت ماه _در جلسه هم اندیشی معضلات سازمان پایانه‌ها با حضور مدیران استان با اشاره به اینکه پایانه‌ها ویترین شهر اصفهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری اولین مواجهه مسافر در هنگام ورود به شهر است، در این راستا در طراحی، نصب المان‌ها و زیباسازی پایانه‌های مسافربری تاکنون شاهد اتفاق‌های خوبی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه پایانه‌های شهری نباید تنها برای حمل مسافران باشد و ضروری است شهرداری اصفهان به این بخش نگاه خاصی داشته باشد، ادامه داد: از ظرفیت‌های پایانه‌های مسافربری برای ارائه خدمات دیگر به مسافران باید استفاده کرد؛ در واقع با به روزرسانی پایانه‌ها این حوزه حمل و نقل شهری می‌تواند نقطه سفر مناسبی برای هموطنان باشد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تصریح کرد: ایجاد باغ کتاب، باغ موزه، مکان بازی برای کودکان و نمایشگاه خلاقیت به شکل طبقاتی در پایانه‌ها باعث می‌شود که مسافران از خدمات بهتری بهره‌مند شوند، در این صورت پایانه‌های شهر اصفهان حالت توریستی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه باید پایانه‌ها از حالت سنتی خارج شود، گفت: ارتقا کیفیت خدمات و ایجاد تغییر در پایانه‌های شهری ضروری است؛ با ارائه ایده‌های حمل و نقلی می‌توان سفرهای ترافیکی داخل شهر را کنترل کرد.

نصب دوربین در اتوبان کاوه در آینده

صلواتی با تاکید بر اینکه در اپیدمی کرونا تعداد زیادی از رانندگان مسافربری تغییر وضعیت داده و راننده باربری شدند، گفت: با همه گیری این ویروس آمار سفرها و مسافران کاهش پیدا کرد و عده زیادی از رانندگان تغییر وضعیت دادند و این اتفاق ناشی از شیوع گسترده این ویروس در کشور و تعطیلی مشاغل و کاهش سفرها بود.

وی در خصوص اهمیت رعایت نظافت در فضای استراحتگاه پایانه‌های شهر اصفهان، اظهار کرد: باید نظارت لازم بر نظافت در فضای استراحتگاه پایانه‌های شهری انجام شود تا اصفهان در بخش استراحتگاه پایانه‌ها در کشور خاص باشد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: آمادگی همه جانبه در خصوص نصب دوربین‌ها برای قطع تخلف ناوگان در حوزه باربری و مسافری را داریم، کنترل فنی یکپارچه اقدام مهمی است که اگر بتوانیم به صورت پایلوت در پایانه کاوه جانمایی کنیم، در ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل شهری و خدمات پایانه‌ها بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه نمایندگان انجمن‌ها برای پاسخگویی شبانه روزی به شهروندان در پایانه‌ها حضور دارند، افزود: علاوه بر این، سامانه ۱۴۰ نیز برای پاسخگویی به شکایات مردمی آماده خدمات رسانی است، همچنین در برنامه‌های آینده نصب دوربین‌ها در اتوبان کاوه برای کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در دستور کار قرار می‌گیرد.

صلواتی نظارت بر اتوماسیون بارها در پایانه‌ها را ضروری دانست و گفت: کل ظرفیت اتوبوس‌ها برای بارگیری بسته‌ها و بارهای مجاز تعیین شده است، بنابراین امیدواریم در آینده شاهد کاهش مشکلات و تصادفات زنجیره‌ای در جایگاه انبارها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به طور یقین تحقق این برنامه‌ها نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها اجرایی با مدیریت شهری اصفهان است تا در آینده خدمات بهینه به مسافران در پایانه‌ها ارائه شود.

کد خبر 574637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.