۱۰۶ واحد پرواربندی دام در قزوین احیا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از احیا و بازگشت ۱۰۶ واحد پرواربندی دام به چرخه تولید در این استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: با اقدامات انجام شده ۱۰۶ واحد پرواری‌بندی دام سبک و سنگین در استان قزوین به چرخه تولید بازگشت، در سال جاری نیز با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی فعال‌سازی ۴۲۵ واحدهای پرواربندی دام در دستور کار قرار دارد و این موضوع به‌طور مستمر در نشست‌های امنیت غذایی مورد تأکید است.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر ورود نهاده‌های دامی (جو، ذرت و سویا) در سطح کشور و وجود دامداران صنعتی و پیشرو در استان قزوین در آینده روند تولید گوشت قرمز از ثبات بیشتری برخوردار خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در یک‌سال اخیر ۱۱۷ هزار و ۸۶۲ رأس دام در استان پروار شد، گفت: از این تعداد دام پرواری ۵۵ هزار و ۵۲۸ رأس گاو و گوساله و ۶۲ هزار و ۳۳۴ رأس گوسفند، بره، بز و بزغاله بوده است، طی این مدت نیز ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در واحدهای دامی این استان تولید شد.

عطایی از تولید ۹۷۲ تن عسل در زنبورستان‌های استان قزوین طی یک‌سال اخیر خبر داد و افزود: بر اساس طرح سرشماری زنبورستان‌ها در حال حاضر دو هزار و ۴۵ زنبورستان در استان وجود دارد که ۳۲۵ نفر در این زنبورستان‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی با یادآوری اینکه استان قزوین به دلیل دارابودن مراتع غنی و اراضی زراعی و باغی مستعد زنبورداری هرساله پذیرای زنبورداران مهاجر از سایر استان‌های کشور است، ادامه داد: سال گذشته ۹۷۲ تن عسل، ۲۶۵ کیلوگرم ژل رویال، ۴۲ تن موم، ۹ هزار و ۲۱۳ کیلوگرم گرده گل و ۱۰۶۳ کیلوگرم بره موم در این زنبورستان‌ها تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: بر اساس سرشماری سال ۱۴۰۲ تعداد سه زنبوردار مهاجر از استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، البرز، تهران، زنجان، گیلان، مازندران و خراسان رضوی در مراتع و مزارع استان مستقر شده‌اند که سال جای توسط این زنبورداران مهاجر ۱۰۵ تن عسل تولید شده است.

کد خبر 754904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.