از ۶سال زندگی دختر ۱۳ساله کنار جسد مادر تا نجات از خانه شیطان

شش سال زندگی دختر ۱۳ساله کنار جسد مادر، مرگ سوزناک دو کودک در انفجار خانه، بازداشت ساقی مواد مخدر با کلت کمری آمریکایی، نجات دختر ۱۳ساله از خانه شیطان، بازداشت ۲۰سارق با ۵۴گوسفند سرقتی، کشف محموله بزرگ قاچاق باله کوسه ماهی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افسانه ۳۰ ساله، جان خود را به علت توهم همسر خود که ناشی از مصرف مخدر شیشه بود از دست داد و غم‌بارترین نقطه این قصه از وقتی آغاز شد که دختر پنج ساله افسانه گمان می‌کرد مادر او به خوابی عمیق رفته و جسد او را در آغوش کشید و کنارش تا صبح روز بعد خوابید.

قاتل روز بعد جسد افسانه را در باغچه خانه دفن کرد و دختر افسانه تا شش سال در حیاط خانه درست در کنار همان باغچه‌ای که جسد مادرش در آن دفن شده بود، هر روز در تنهایی خود بازی کرد. سرانجام راز جنایت فاش شد و دختر افسانه به‌عنوان یکی از اولیای دم، در دادگاه تقاضای قصاص پدر خود را کرد.

متهم این پرونده در سوال و جواب‌ها اظهار کرد: اگر دنبال یک ماجرای عشقی می‌گردید، باید از همین اول به شما بگویم که خبری از این حرف‌ها نبود. یکی از آشناها افسانه را معرفی کرد و به خواستگاری رفتیم. مثل زن و شوهرهای معمولی به یکدیگر عادت کرده و حدود هفت سال زندگی کردیم.

زندگی ما خوب نبود. یک سال که از ازدواجم گذشت، صاحب‌کارم متوجه اعتیادم شد و اخراجم کرد. کارگر تعمیرگاه ماشین بودم و بعد از بیکار شدن آب از سرم گذشته بود. هزینه مصرف مواد هم اوضاع را بدتر می‌کرد. شب حادثه نیز مواد مصرف کرده بودم.

آن شب افسانه دیر به خانه آمد، من با او بگومگو کردم. پرسیدم کجا بودی و گفت خانه خواهرم بودم، گفتم چرا تا این وقت شب بیرون بودی؟ گفت میهمانی بود و از این حرف‌ها. عصبانی بودم؛ چند بار دیگر هم دیر به خانه آمده بود. وقتی از خانه بیرون می‌رفت هزار و یک فکر و خیال به سرم می‌زد. دست خودم نبود. این افکار من را اذیت می‌کرد. وقتی به او می‌گفتم لابد زیر کاسه نیم‌کاسه‌ای است شروع می‌کرد به داد و بیداد. می‌گفت چرا به من تهمت می‌زنی و خلاصه دعوا بالا می‌گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که منظورت از بالا گرفتن دعوا کتک‌هایی است که افسانه از تو می‌خورد، گفت: در دعوا که حلوا خیرات نمی‌کنند. دعوای زن و شوهری بود دیگر، پیش می‌آید اما نظر افسانه نسبت به این کتک‌خوردن‌ها به همین راحتی که می‌گویی نبود. برای همین فرار کرد و به خانه عمه‌اش رفت.

متهم ادامه داد: بعد از فرار کردن او حال من بدتر شد و دعواهای ما هم بیشتر شده بود. به او می‌گفتم چه حقی داشتی بچه من را ببری سر سفره شوهر عمه‌ات بنشانی. غیرت من قبول نمی‌کرد. همین که پایش به خانه عمه‌اش رسید، به من و مادرش اطلاع داد که افسانه به خانه او رفته است. خواهش و التماس کرد که اجازه بدهم یک هفته آنجا بماند اما من دو روز بعد سراغش رفتم.

گفتم برگرد سر زندگی‌ات. بزرگ‌ترها وساطت کردند و خلاصه برگشت اما شرط گذاشت که اگر دلش خواست به خانواده‌اش سر بزند من مانع او نشوم. می‌گفت این بار اگر جانم را به لب برسانی فرار می‌کنم و می‌روم افغانستان، کاری می‌کنم که اگر پشت گوشت را دیدی من و دخترم را هم ببینی. همین حرف‌هایش باعث شد شب حادثه عصبانی شوم.

این حرفش همیشه در گوشم بود و حرص می‌خوردم. آن شب عصبانی شدم و به او دشنام دادم. او هم دخترمان را بغل کرد و می‌خواست باز از خانه بیرون برود. من مواد مصرف کرده بودم و حال خوبی نداشتم. بعد از بیکار شدن در حیاط خانه ماشین تعمیر می‌کردم و آن شب هم دینام یک ماشین را تعمیر می‌کردم. سیم دینام دستم بود. دخترمان را از بغلش بیرون کشیدم و وسط حیاط گذاشتم. بعد افسانه را به داخل خانه هل دادم و در را قفل کردم. صدایش در گوشم زنگ می‌زد: افغانستان، پشت گوشت را دیدی و…، خلاصه این حرف‌ها.

نفهمیدم چه شد که سیم دینام را دور گردنش انداختم و کشیدم. یک دفعه بدنش شل شد و فهمیدم خفه شده و دیگر نفس نمی‌کشید. خیلی شوکه شده بودم. نمی‌خواستم دخترم ماجرا را بفهمد. سریع رختخواب انداختم و افسانه را در جایش خواباندم و پتو را تا گردنش بالا کشیدم. بعد سراغ دخترم رفتم. داشت گریه می‌کرد. بغلش کردم و گفتم چیزی نیست، مامان خوابید تو هم بیا بخواب.

چاره‌ای نداشتم. نمی‌خواستم راز ماجرا برملا شود. دخترم کنار افسانه دراز کشید و جسد را در آغوش کشید. از دعوای ما ترسیده بود. همین‌طور که گریه می‌کرد خوابش برد. وقتی خوابش سنگین شد من در باغچه خانه گودالی عمیق حفر کردم و جسد را دفن کردم.

به همه گفتم با افسانه دعوا کردم و صبح روز بعد او مدارکش را برداشته و فرار کرده است. همه شاهد بودند او تهدید کرده بود که به افغانستان می‌رود اما مادرش می‌گفت امکان ندارد افسانه بدون بچه‌اش جایی برود. تا این‌که دخترم بزرگ‌تر شد و یک روز به مادربزرگش گفت مدارک شناسایی مادرش را در خانه دیده است. مادر افسانه هم که همیشه به من شک داشت، از من شکایت کرد و بازداشت شدم و اعتراف کردم.

دو سال از فاش شدن راز ماجرا می‌گذرد. دختر افسانه حالا ۱۳ سال دارد. دخترکی لاغر که به قد و قواره‌اش نمی‌خورد ۱۳ ساله باشد؛ اما زبان که باز می‌کند، لحن کلامش پخته‌تر از سنش نشان می‌دهد. مثل بیگانه‌ای در چند قدمی پدرش، روی صندلی سالن دادگاه می‌نشیند. آمده تا قصاص پدرش را تقاضا کند. پدری که شش سال او را بی‌مادر بزرگ کرد اما خود مسبب همین بی‌مادر شدن هولناک دخترک بود.

متهم می‌گوید: دخترم در دادگاه گفت حالا که بی‌مادر شده، دیگر پدر هم نمی‌خواهد. مادر افسانه هم گفت این مرد شش سال نوه من را در خانه‌ای بزرگ کرد که جسد دخترم در آن دفن بود. برای همین رضایت نمی‌دهند اما اختیار من دست خودم نبود، نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. اگر مواد مصرف نکرده بودم و در حالت طبیعی بودم این اتفاق نمی‌افتاد. می‌دانم جنایت بزرگی کردم. می‌دانم؛ دخترم و مادر افسانه من را نمی‌بخشند.

مرگ سوزناک ۲ کودک در انفجار خانه

شهباز اکبری فرماندار شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: بامداد امروز به علت نشت گاز در یک منزل مسکونی فرسوده در روستای دهنو سفلی شهرستان کوهرنگ انفجاری رخ داد. این انفجار باعث فرو ریختن سقف این منزل شد.

وی افزود: متأسفانه در این حادثه دو کودک هشت و چهار ساله فوت و پدر و مادر آن‌ها زخمی شدند. بلافاصله پس از وقوع این حادثه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند و مصدومان را به بیمارستان انتقال دادند.

بازداشت ساقی مواد مخدر با کلت کمری آمریکایی

سرهنگ حسین زلقی، رئیس پلیس آبادان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح برخورد با فروشندگان و دارندگان مواد مخدر در سطح شهرستان آبادان، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آبادان با انجام کار اطلاعاتی و رصد دقیق یکی از فروشندگان مواد مخدر را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در مخفی‌گاه خود دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از مخفی‌گاه متهم مقدار سه کیلو مواد مخدر از نوع حشیش و یک کلت کمری امریکایی به همراه فشنگ‌های مربوطه کشف و ضبط شد و متهم دستگیرشده پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

حمله ساقی مواد مخدر به پلیس

سرهنگ جعفر شمس بیرانوند، فرمانده انتظامی شهرستان ورامین اظهار کرد: عوامل پایگاه اطلاعاتی پلیس ورامین در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت متهم سابقه‌دار فروشنده مواد مخدر در سطح شهرستان، متهم را تحت نظر قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد متهم علیرغم آزادی مشروط از زندان با پابند الکترونیکی اقدام به توزیع مواد افیونی می‌کند که با اقدامات اطلاعاتی پلیس متهم در حین فروش مواد مخدر شناسایی و برای دستگیری وی اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین ادامه داد: مأموران پایگاه اطلاعاتی در مواجهه با متهم برای دستگیری اقدام که با مقاومت متهم و حمله با چاقو به سمت مأموران مواجه شدند که در نهایت پلیس با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح و شلیک چهار تیر هوایی و چندین بار هشدار به متهم به ناچار پای متهم را هدف قرار داده و به سمت وی شلیک می‌کند که منجر به زمین‌گیر شدن آن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از این متهم مقادیر مختلفی از انواع مواد مخدر با بسته‌بندی‌های متفاوت به همراه یک ترازوی دیجیتال و یک قبضه چاقو کشف شد. متهم به مراکز درمانی و سپس به مراجع قضائی معرفی شد. پلیس با هرگونه ناامنی قاطعانه برخورد و اجازه هیچ‌گونه فعالیت مجرمانه و عرض اندام به مجرمین را نمی‌دهد.

نجات دختر ۱۳ ساله از خانه شیطان

ظهر چهارشنبه بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه، یک خانواده از اهالی یکی از استان‌ها، با مراجعه به دادسرای انقلاب مینودشت از مفقودی دختر ۱۳ ساله خود خبر دادند. این موضوع بلافاصله در دستور کار دادستانی انقلاب و نیروی انتظامی مینودشت قرار گرفت و در کمتر از یک ساعت، دختر ناپدید شده در مخفی‌گاه فردی که او را اغفال کرده و به مینودشت آورده بود، یافت شد و به آغوش خانواده بازگشت.

یاسر بای، دادستان مینودشت با بیان اینکه این موضوع از نظر حقوقی آدم‌ربایی نیست، اظهار کرد: این دختر ۱۳ ساله از سوی فردی سابقه‌دار که خود را آدم سالم و خوب جلوه داده بود، در فضای مجازی مورد اغفال قرار گرفته است. خانواده‌ها با فرزندان خود روابط دوستانه و صمیمانه‌ای داشته باشند و تحت عنوان سواد رسانه‌ای آموزش‌هایی برای آنها در نظر گیرند.

بازداشت ۲۰ سارق با ۵۴ گوسفند سرقتی

سرهنگ عطاالله اکبرزاده رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار کرد: در اجرای مرحله اول طرح کتاب جامع مبارزه با سارقان احشام ابلاغی پلیس آگاهی کشور، طرح مزبور به مدت ۷۲ ساعت در استان کرمان، به اجرا درآمد. و در اجرای این طرح ۲۰ سارق دستگیر شدند و ۵۴ فقره سرقت احشام به ارزش پنج میلیارد ریال کشف شد.

کشف محموله بزرگ قاچاق باله کوسه ماهی

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: مأموران دریابانی در اجرای دستورات دادستان عمومی و انقلاب جزیره کیش به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق، یک فروند لنج حامل محموله بزرگ باله کوسه ماهی قاچاق را شناسایی و توقیف کردند. در این رابطه شش نفر بازداشت شده‌اند و در جریان بازرسی از شناور قاچاق چیان، دو هزار و ۵۳۵ عدد باله کوسه ماهی کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه به اتهامات دستگیرشدگان با موضوع قاچاق رسیدگی می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا با توجه به ارزش کالای مکشوفه، شناور توقیف شده از قاچاقچیان نیز به نفع دولت ضبط خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر اینکه صید کوسه ماهیان به وسیله تور ترال و دیگر ابزارهای غیرمجاز باعث شده ذخایر این نوع از آبزیان در خلیج فارس با مشکل جدی مواجه شود، اضافه کرد: صید کوسه ماهی (کولی) و فروش باله آنکه اغلب به دلیل نوع مصرف در تهیه غذاهای گران‌قیمت رستورانی و یا تولید کالاهای پزشکی توسط صیادان از میان گونه‌های نادر صورت می‌گیرد یکی از مصادیق تخریب محیط زیست و صید غیرقانونی است و برای متخلفان این حوزه، پرونده قضائی تشکیل می‌شود و هر یک از مرتکبان با توجه به قوانین مربوط به مجازات مقرر برای صید غیرمجاز محکوم خواهند شد.

کد خبر 574625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.