لزوم راه‌اندازی ایست و بازرسی‌ها برای ارتقای امنیت در استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تأکید بر راه‌اندازی ایست و بازرسی‌های استان اصفهان، گفت: مسئولین اجرایی و قضائی استان در راه‌اندازی ایست و بازرسی‌ها به نیروی انتظامی کمک کنند تا امنیت بیش از گذشته ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری امروز- پنجشنبه- بیست و دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱- در آئین تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی امانتی در دست نیروی انتظامی است و باید نسبت به وظیفه خود در مقابل حفظ نظام تلاش کنیم.

وی افزود: حفظ امنیت تنها مختص دستگاه‌های امنیتی نیست، تمام اقشار مختلف باید کوشا باشند، وضعیت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با نیروهای مسلح دوران طاغوت قابل مقایسه نیست، فرهنگ نیروی انتظامی برگرفته از خون شهدا و امام است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اگر مشکل اقتصادی وجود دارد ناشی از سوءمدیریت‌ها است، دولت سیزدهم پیگیر رفع مشکلات است و باید کمک کنیم تا در بهبود وضعیت شرایط اقتصادی مردم موفق شود، و اهداف نظام در گام دوم انقلاب محقق شود.

وی با بیان اینکه رسالت بزرگی عهده‌دار است که مهمترین آن حفظ امنیت است، افزود: پلیس در تمام عرصه‌ها باید مدافع حق و حقوق، و پناه و امین مردم باشد.

سردار میرحیدری افزود: مقام معظم رهبری بر حفظ حرمت مردم تأکید دارد، اما حاکمان دیگر کشورها به قوای مسلح خود در حفظ کرسی خود تأکید دارند.

وی گفت: جایگاه نیروی انتظامی باید در شأن و منزلت نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ شود، باید مسیر حرکت نیروی انتظامی مطابق با مسیر نظام باشد.

کمبود نیرو در شهرستان گلپایگان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کمبود نیرو در شهرستان گلپایگان، گفت: کمبود نیرو باعث شده نیروی انتظامی در مأموریت‌های حساس از سربازان استفاده کند، که آنان هم تجربه کار نظامی ندارند زیرا در اجرای مأموریت‌ها باید حقوق مجرم و معتاد رعایت شود.

وی گفت: امروز توطئه‌های دشمن علیه نظام با هدف تزلزل و تفرقه بین مسئولان و مردم است و باید مراقب باشیم، دشمن غیرت و عقاید جوانان را هدف قرار گرفته است.

سردار میرحیدری افزود: باید دستگاه‌های فرهنگی وحدت داشته باشند تا نسل جوان از ما جدا نشوند، دشمنان می‌خواهند جوانان کشور ما معتاد و فاسد شوند تا نتوانند از وطن خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه مسئولین در اجرای کارهای فرهنگی به سپاه و بسیج و ائمه جمعه کمک کنند تا جوانان بیشتری جذب مساجد و بسیج شوند، گفت: افزایش جمعیت مساجد مساوی با خالی شدن زندان‌ها و کاهش معضلات اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: وضعیت در برخی شهرهای استان نگران‌کننده است، باید مراقب جوانان باشیم، باید کاری انجام دهیم تا دیدگاه و اهداف جوانان با نسل گذشته تفاوت پیدا نکند.

بیشترین جرایم استان مربوط به افراد غیر بومی است

وی با بیان اینکه استان اصفهان شاخصه‌های امنیتی مطلوبی دارد، افزود: مجرمان از شهرهای استان برای اعمال خرابکاری خود استفاده می‌کنند، بیشترین جرایم استان مربوط به افراد غیر بومی است.

سردار میرحیدری ادامه داد: در راه‌اندازی ایست و بازرسی‌های استان اصفهان تأکید داریم و از مسئولان اجرایی و قضائی استان خواستار کمک به نیروی انتظامی در راه‌اندازی ایست و بازرسی‌ها هستم تا امنیت بیش از گذشته ارتقا پیدا کند.

وی گفت: ۷۰ درصد جرایم در شهرستان گلپایگان کشف شده است که هوشمندی پلیس را می‌رساند، لازم است استمرار پیدا کند تا از ورود مجرمان جلوگیری و از جرایم پیشگیری شود.

اهداف هدفمندی یارانه‌ها جلوگیری از سوءاستفاده مفسدان اقتصادی است

در ادامه محمدرضا عسگریان فرماندار گلپایگان ضمن قدردانی از خدمات ۴۲ ماهه سرهنگ علی سبحانی، اظهار کرد: نیروی انتظامی تمام قد در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم تلاش می‌کنند.

وی گفت: برنامه دولت مردمی سیزدهم در هدفمندی یارانه‌ها با موفقیت محقق و رفع مشکلات می‌شود و مردم از آن بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار گلپایگان گفت: اهداف هدفمندی یارانه‌ها قطع دست مفسدان اقتصادی در سودجویی از منابع اقتصادی کشور است.

عسگریان با تأکید بر تخصیص اعتبار برای اجرای عملیات ساختمان اداری فرمانده انتظامی گلپایگان، تصریح کرد: مجوز احداث پاسگاه ایست و بازرسی شهرستان گلپایگان داده شود تا شاهد ارتقای امنیت بیشتری باشیم.

وی گفت: نیروی انتظامی گلپایگان در تجهیزات لجستیکی با کمبود مواجه است، ارتقای جایگاه انتظامی شهرستان باید دیده شود.

فلسفه تشکیل نیروی انتظامی ایجاد امنیت است

در ادامه حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی امام‌جمعه گلپایگان با بیان اینکه کشوری که امنیت ندارد، اقتدار ندارد، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی به برکت تلاش شبانه‌روزی نیروهای مسلح در بین کشورهای خاورمیانه جزیره امنی است.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل نیروی انتظامی ایجاد امنیت است، گفت: پس از پیروزی انقلاب هم‌افزایی بین نیروهای مسلح افزایش داشته است.

امام‌جمعه گلپایگان گفت: مردمی بودن نهادهای امنیتی موجب می‌شود مردم آن‌ها را از خود بدانند و همکاری لازم را انجام دهند.

کرامتی تأکید کرد: نیروی انتظامی نباید لنگ تجهیزات لجستیکی باشد چون در تعقیب و گریز سارقان و مخلان امنیت با مشکل مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از نیروهای انتظامی را تصویب کند، گفت: گلپایگان شهر فقه و فقاهت است، مسائل امنیت اخلاقی و فرهنگی شهرستان مهم است.

سال ۱۴۰۰ کشفیات در گلپایگان افزایش یافت

در ادامه علی سبحانی فرمانده سابق انتظامی گلپایگان با بیان اینکه ایجاد امنیت نیازمند عزم همگانی است، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی نیروی انتظامی پیشگیری از جرایم خشن است.

وی گفت: سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ماقبل آن سرقت موتورسیکلت، منزل، احشام کاهش داشت، و در مقابل کشف سرقت اتومبیل و منزل و احشام و غیره افزایش داشته است.

فرمانده سابق انتظامی گلپایگان گفت: سال ۱۳۸۶ ایست و بازرسی مرغ تعطیل شده بود، اما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم راه‌اندازی شده است، ایست و بازرسی موجب کشف و پیشگیری از انواع جرایم می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این آئین از خدمات ۴۲ ماهه سرهنگ علی سبحانی قدردانی و سرهنگ علی‌اصغر محمدی به عنوان فرمانده انتظامی گلپایگان معرفی شد.

کد خبر 574617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.