ضرورت آموزش‌های ترافیکی به مردم جهت کاهش تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه بیشتر تصادفات و ضایعات ناشی از آن، به علت خطای انسانی به وقوع می‌پیوندند، ضرورت آموزش‌های ترافیکی به مردم به منظور کاهش تصادفات رانندگی را تشریح کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهند بیشتر تصادفات و ضایعات ناشی از آن، به علت خطای عامل انسانی به وقوع می‌پیوندد و این اعمال نادرست از نداشتن تجربه و مهارت کافی، فقدان فرهنگ ترافیکی و رکود آموزش سرچشمه می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته به علت تکامل تدریجی وسایل نقلیه، از همان ابتدا نوعی تعلیم و تربیت برای استفاده از آن وسایل درنظر گرفته شده و تعلیمات مربوط به این رفتار جزو آموزش‌های اجتماعی و اخلاقی آن جوامع به حساب آمده است، افزود: این آموزش‌ها همواره تداوم دارند؛ چراکه ضرورت این آموزش‌ها و استمرار آن برای همه اقشار جامعه احساس می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: در کشور ایران نیز برای پیشگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از استفاده از خودرو، باید رفتار افراد استفاده‌کننده از این وسیله یا افرادی که با آن مواجه می‌شوند، مورد ارزیابی قرار گیرد و فرهنگ بهره‌گیری از وسایل نقلیه ارتقا پیدا کند.

رسانه فرصتی استثنایی و کم‌نظیر برای گسترش آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی

وی تصریح کرد: به طور کلی برای جلوگیری از ضایعات و خسارات ناشی از تصادفات رانندگی و زیان‌های عظیم مادی و معنوی و معضلات رفت‌وآمد، باید بدون از دست دادن فرصت، اقداماتی قاطع و پیگیر انجام شود که سرلوحه همه این اقدامات آموزش است.

سرهنگ محمدی اضافه کرد: درحال‌حاضر وظیفه سنگین و خطیر نهادها و سازمان‌هایی نظیر آموزش و پرورش، آموزش عالی، صداوسیما و سایر رسانه‌های ارتباط جمعی و راهنمایی و رانندگی به طور کامل مشهود و مشخص است و در کوتاه مدت نقش رسانه‌های ارتباط جمعی، به خصوص تلویزیون به لحاظ برد و مقبولیت گسترده آن در جامعه، در این زمینه دارای اهمیت و ارزشی بسیار والا و غیرقابل انکار است.

وی صداوسیما را بهترین رسانه برای آموزش قوانین و مقررات رانندگی به عموم مردم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد بی‌سوادان، کم‌سوادان و پایین بودن سرانه مطالعه، فراگیر بودن رادیو و تلویزیون، می‌تواند فرصتی استثنایی و کم‌نظیر برای گسترش برنامه‌های آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی در رسانه‌ها باشد.

کد خبر 574610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.