تلاش برای افزایش اعتماد مردم و استفاده از تجربیات بزرگان منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: با افزایش مراودات مردمی به دنبال ارتقای اعتماد عمومی مردم و رفع محرومیت‌زدایی با کمک نخبگان، علما و چهره‌های دینی و فرهنگی منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در دیدار با حجت الاسلام حسین بهشتی‌نژاد با اشاره به اینکه مردم منطقه دو بسیار مؤمن، متدین، شریف و انقلابی هستند، اظهار کرد: محلات منطقه ۲ شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده‌اند. محله دهنو ۱۶۰ شهید، برزان ۱۲۰ شهید و آفاران ۱۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند و جزو پیشتازان عرصه دفاع و مبارزه بوده‌اند.

وی افزود: به دلیل قرارگیری موقعیت جغرافیایی و حاشیه‌ای و بعضی معضلات دیگر، این منطقه از قطار توسعه عقب مانده و به آن رسیدگی نشده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری در راستای عدالت محوری محلات، اقدامات عمرانی و فرهنگی آغاز شده است و در این راستا دیدارهایی نیز با روحانیون، نخبگان و معتمدین محلات داشتیم و هر هفته با مردم محلات و مساجد ملاقات می‌کنیم.

وی ادامه داد: با حمایت و مشارکت مردم، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر برنامه‌هایی با هدف پیشرفت منطقه دو آغاز کرده‌ایم که برای اولین بار علاوه بر تخصیص بودجه مناطق، بودجه ارتقای کیفی و محله‌محوری در نظر گرفته شده است.

صیرفی‌نژاد گفت: بر همین اساس مشکلات و نارسایی‌های محلات با همکاری و هم‌اندیشی معتمدان بررسی و در قالب بودجه در نظر گرفته شده است که در هر منطقه و محله با در نظر گرفتن اولویت در راستای محله‌محوری و ارتقای کیفی انجام شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با تاکید به اینکه بودجه محله محوری جدای از بودجه منطقه در قالب محرومیت‌زدایی است، گفت: روکش آسفالت معابر، پیاده‌روسازی، خدمات شهری، پارک و امور فرهنگی تاکنون انجام شده است و در نظر داریم تا پایان چهار سال تمام محلات را از طرح ارتقای کیفی به صورت محلی با مشورت بدنه مردم و معتمدان تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: در مدیریت جدید شهری در این منطقه تاکنون برنامه‌های فرهنگی دهه فاطمیه، دهه فجر، سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، ایام نوروز و ماه رمضان برگزار شده است.

صیرفی‌نژاد در ادامه گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه و جنگ روانی و رسانه‌ای بر افکار عمومی داخلی، سرمایه‌های اجتماعی نظام آسیب دیده است و اعتماد مردم به دستگاه حاکمیتی کم شده است، لذا در صدد هستیم با حضور بیشتر در بین مردم و افزایش سطح ارتباط با بدنه جامعه و با کوتاه کردن دیوار بی‌اعتمادی و افزایش مراودات، این اعتماد را افزایش دهیم.

خدمت به مردم و جامعه بزرگترین سرمایه است

حجت‌الاسلام حسین بهشتی‌نژاد، از اساتید حوزه و دانشگاه و از چهره‌های فرهنگی و مذهبی ساکن منطقه دو اصفهان در جمع معاونان و مدیران شهری منطقه دو شهرداری، اظهار کرد: تمام نیازهای ما باید از طریق معارف الهی برطرف شود در غیر این صورت دشمن شبیه‌سازی و اختیار نیاز ما را به دست می‌گیرد.

وی افزود: جوانان ما در کنار پناه دین نیاز به الگو دارند و اگر این طلب از راه درست برطرف نشود دشمن با وسیله‌های کاذب جوانان ما را سرگرم می‌کند.

رئیس اسبق سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: ما نباید از نیازهای طبیعی جوانان غافل شویم و اجازه دهیم دشمن با فریبکاری این نیاز را برای جوانان ما پر کند و رنگ و لعاب مذهبی به آن دهد.

حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد با بیان اینکه تلاش دشمن این است که این حکومت به کام مردم شیرین نباشد و از داخل پوسیده شود، ادامه داد: ما آبروی نظام را به دست گرفته‌ایم و اگر جوانی به خاطر عملکرد بد ما از دین برگشت، همگی مقصر هستیم، زیرا حرکت ما باید الگوبرداری از پیامبر اسلام (ص) باشد.

وی با تاکید بر اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی و خدمت به مردم و جامعه بزرگترین سرمایه است، افزود: خدمت به مردم باید بی‌منت و صادقانه باشد، زیرا فرصت مسئولیت، فرصتی ارزشمند برای تشخیص نیازهای جامعه بر اساس قانون و دستورات الهی است.

به گزارش ایمنا، در این نشست صمیمانه که با حضور معاون فرهنگی و سایر معاونان و مدیران منطقه دو شهرداری اصفهان همراه بود، تجربیات مفیدی از این چهره دینی و فرهنگی منطقه ۲ به اشتراک گذاشته شد.

کد خبر 574606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.