دستگیری قاتل ۱۶ساله‌ای که دوستش را با ضربات چاقو به قتل رساند

پسر نوجوانی که در جریان درگیری با دوست خود، او را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، ساعتی پس از این جنایت توسط پلیس دستگیر شد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه سه‌شنبه به مأموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی‌عصر خبر رسید که دو پسر نوجوان با یکدیگر درگیر شده‌اند و یکی از آن‌ها، دیگری را با ضربه چاقو مجروح کرده است. دقایقی از این حادثه می‌گذشت که مأموران به محل درگیری رسیدند. پسر مجروح که ۱۷ سال داشت به بیمارستان منتقل شده بود اما ساعت ۱۱:۴۷ دقیقه خبر رسید که او بر اثر شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان خود را از دست داده است.

در این شرایط بود که این قتل به قاضی محمد وهابی، بازپرس دادسرای امور جنایی گزارش و به دستور او تحقیقات در این‌باره آغاز شد. در تحقیقات اولیه مشخص شد که مقتول در کار جمع‌آوری و فروش ضایعات بود و به احتمال زیاد او و قاتل بر سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شده‌اند. همچنین چند ساعت بعد مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم به قتل پس از جنایت به محلی به نام باغ پنبه گریخته و در آن اطراف مخفی شده است.

به این ترتیب، تیمی از کارآگاهان راهی مخفیگاه قاتل شدند و او را در یک عملیات ضربتی بازداشت کردند. با انتقال متهم به اداره آگاهی و با توجه به اینکه وی کمتر از ۱۸ سال دارد، پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت، از دادسرای امور جنایی تهران به دادسرای رسیدگی به جرایم اطفال فرستاده شد.

به گزارش ایمنا، درگیری‌های خیابانی روبه افزایش است، سردی روابط عاطفی، کاهش آستانه تحمل و نبود تاب‌آوری در جوامع و به ویژه در بین شهرنشینان از مهم‌ترین عوامل ایجاد این آسیب است. جامعه‌شناسان اعتقاد دارند در بروز نزاع و درگیری، علل و عوامل مختلفی اعم از عوامل روانی فردی، فرهنگی اجتماعی و محیطی دخیل است.

کد خبر 574568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.