اسطوره یوونتوس جدایی خود را از بانوی پیر تایید کرد!

پس از تقریبا دو دهه حضور در تورین، «جورجیو کیه‌لینی» که اوایل سال میلادی بازنشستگی خود را از تیم ملی تایید کرد، از استادیوم آلیانز خارج خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «جورجیو کیه‌لینی» تأیید کرد که در پایان فصل یوونتوس را ترک خواهد کرد و پس از شکست «بیانکونری» در کوپا ایتالیا مقابل اینتر شب گذشته چهارشنبه بیست‌ویکم اردیبهشت، به گمانه‌زنی‌ها درباره آینده خود در این باشگاه پایان داد.

این مدافع کهنه‌کار که برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۴ به این باشگاه پیوست و به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی یوونتوس در دهه گذشته سلطه خود را آغاز کرد، از آینده خود در تورین حتی در بحبوحه اعلام بازنشستگی خود از تیم ملی ایتالیا ابراز نگرانی کرده بود؛ اما پس از شکست چهار بر دو در وقت اضافه در رم که باعث شد اولین فصل بدون جام در باشگاه برای بیش از یک دهه باشد، کیه‌لینی اکنون تأیید کرده است که پس از نزدیک به دو دهه با استادیوم آلیانز خداحافظی خواهد کرد.

کیه‌لینی در مورد جدایی‌اش از یوونتوس چه گفته است؟

این مدافع باسابقه پس از بازی گفت: «ما این ده سال فوق‌العاده را پشت سر گذاشتیم و این به دیگر هم تیمی‌هایم بستگی دارد که اکنون راه را ادامه دهند. هر کاری از دستم بر می‌آمد انجام دادم. روز دوشنبه، با ورزشگاه یوونتوس خداحافظی خواهم کرد. این انتخاب من است، و صددرصد آن را انجام خواهم داد. خوشحالم که در چنین سطح بالایی یووه را ترک می‌کنم، زیرا سال‌هاست که گفته‌ام نمی‌خواهم مبارزه را تمام کنم. من تمام تلاشم را کردم. به زودی بزرگترین طرفدار یوونتوس خواهم شد.»

کیه‌لینی اقامت پر زرق و برق را به پایان می‌رساند

جدایی این بازیکن ۳۷ ساله به دو دهه بازی برای این باشگاه پایان می‌دهد که در طی آن او به عنوان یکی از نمادین‌ترین فوتبالیست‌ها در تاریخ بیانکونری و آتزوری ظاهر شده است. کیه‌لینی با یوونتوس ۲۰ افتخار بزرگ در طول دوران حرفه‌ای خود کسب کرده است، از جمله ۹ قهرمانی در اسکودتو و پنج قهرمانی در کوپا ایتالیا و همچنین دو بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است.

همراه با بازنشستگی قریب‌الوقوع او از تیم ملی فوتبال ایتالیا که سال گذشته آن‌ها را به سمت کسب جام یورو ۲۰۲۰ هدایت کرد قبل از اینکه به دومین جام جهانی پیاپی خود در قطر ۲۰۲۲ نرسید. این به این معنی است که او در حالی که برای گام‌های بعدی خود آماده می‌شود، میراثی را از خود به جای می‌گذارد که تعداد کمی از افراد دیگر مانند آن هستند. او یک اسطوره باقی می‌ماند.

کد خبر 574527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.