ابلاغ آزادسازی یارانه‌ای

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنج‌شنبه، بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود؛ بنابراین خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «در جهان زورگو نسل آینده باید ایستادگی را بیاموزد» نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) در دیدار صدها تن از معلمان و فرهنگیان، آموزش و پرورش را تربیت‌کننده نسلی تمدن‌ساز خواندند و با تجلیل از تلاش‌های معلمان بویژه در دوران کرونا و تأکید بر بهبود مسائل معیشتی آنان گفتند: نسل نوجوان و جوان، باید دارای هویت ملی و اسلامی_ایرانی، معتمد به نفس، مقاوم، آگاه از اندیشه‌های امام و آرمان‌ها، دانشمند و کارآمد پرورش یابد.

ایشان معلمان را مفتخرین به هدایت نسل‌های آینده خواندند و افزودند: هدف از دیدار با معلمان برجسته شدن نقش آنان و تثبیت و ماندگار شدن ارزش معلمی در افکار عمومی است تا هم معلم و خانواده‌اش به شغل او افتخار کنند، هم جامعه به معلم به چشم یک فرد مفتخر نگاه کند.

رهبر انقلاب با تشکر از نکات خوب سخنان وزیر آموزش و پرورش افزودند: کشور از لحاظ قانون، سند و تصمیمات خوب، هیچ چیز کم ندارد، مهم این است که این تصمیمات و قوانین با کار جدی و مجاهدانه پیگیری و اجرا شوند.

ابلاغ آزادسازی یارانه ای

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «چانه‌زدن‌های زیاده‌خواهی آمریکا با ایران‌» نوشت: کارشکنی‌های آمریکا در روند مذاکرات احیای برجام باعث شده حتی حوصله اروپایی‌ها که خودشان یک سر بازی مانع‌تراشی بوده‌اند هم سر برود. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه ایران در تماس است و معاون وی هم به ایران آمده است تا شاید برای باز کردن گره‌ی که با بازی‌های غربی‌ها روی گره‌ی دیگر آمده است، چاره‌ای پیدا شود. این یک سر قضیه برجام است.

سر دیگر آن را قطری‌ها به عنوان میانجی به دست گرفته‌اند که با ورود امروز امیر قطر به ایران باید منتظر نتایج آن نشست. از این دو سفر دو تحلیل گفته شده: اول، آمریکا روی زیاده‌خواهی خود اصرار دارد و اروپا را هم در همراهی با خود متزلزل کرده و دوم، ایران به‌رغم ایستادگی روی خط‌قرمزهای خودش به‌عنوان طرف منطقی مذاکرات مورد توجه و امید اروپا و میانجی‌های دیگر قرار گرفته است.

اروپایی‌ها پس از نهایی شدن برجام، نه تنها تلاش قابل‌توجهی برای اجرایی کردن تعهدات برجامی‌شان انجام ندادند، بلکه از هیچ فرصتی برای صدور انواع بیانیه یا طرح ادعا فروگذار نکردند. حالا به نظر می‌رسد کار به جایی رسیده که آن‌ها هم خسته و ناچار به تکاپو شده‌اند و از این رو، کانال‌های دیپلماتیک را به جریان انداخته‌اند. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران، اخباری را درباره دیدار انریکه مو را با علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران تأیید کرده بود.

مو را روز سه شنبه در صفحه شخصی خود نوشت: «بار دیگر برای دیدار با علی باقری‌کنی و دیگر مقامات ایرانی در خصوص مذاکرات وین و سایر موضوعات راهی تهران هستم. کار روی حل اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات ادامه دارد.» به دنبال پیشنهاد جوزف بورل در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان و استقبال وزیر خارجه ایران، مو را راهی ایران شد. معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حالا در تهران است و گزارش‌ها درباره دومین حضور او در سال جاری از رایزنی‌های فشرده وی با مقامات ایرانی حکایت دارد.

امیرعبداللهیان دیروز درباره حضور مو را که مسئولیت هماهنگی گفتگوها در وین را هم بر عهده دارد، در توئیتر نوشت: «هر دو مسیر خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها پیگیری می‌شود. مذاکره برای لغو تحریم‌ها، با رعایت خطوط قرمز ایران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار در مسیر درست خود پیگیری می‌شود.»

ابلاغ آزادسازی یارانه ای

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ابلاغ آزادسازی یارانه‌ای» نوشت: با گذشت دو روز از سخنان رئیس جمهور در خصوص یارانه جدید و واریز مبالغ دو ماه یارانه به حساب سرپرستان خانوار ۹ دهک، یک ماه از مبلغ یارانه قابل برداشت و قیمت‌های جدید محصولات مشمول ارز ۴۲۰۰ نیز ابلاغ شد تا در عمل افزایش قیمت کالاها و همزمان توزیع یارانه آن وارد فاز اجرا شود.

ستاد تنظیم بازار در اطلاعیه شماره ۲ خود، در خصوص مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اعلام کرد: «با توجه به اقدامات انجام شده و اطمینان از تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و بررسی‌های کارشناسی در خصوص اصلاح و متناسب سازی قیمت کالاهای مشمول طرح (روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات) بدین وسیله اعلام می‌کند: بر اساس پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار، سقف قیمت کالاهای مذکور تعیین و مقرر شد از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه به واحدهای صنفی ابلاغ و از روز پنجشنبه _بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ به تدریج مجاز به اعمال قیمت‌های جدید باشند. استانداران نسبت به متناسب‌سازی قیمت کالاها در هر استان و نظارت بر رعایت قیمت‌ها، اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.

ابلاغ آزادسازی یارانه ای

کد خبر 574523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.