بدهی انباشته دانشگاه، تأمین تجهیزات پزشکی را دچار مشکل کرده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: برای تأمین منابع لازم جهت تعمیر و به‌روزرسانی دستگاه‌ها و تجهیزاتی که از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده‌اند، تلاش می‌کنیم اما تأثیر تورم در حوزه تجهیزات پزشکی چندین برابر سایر بخش‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «حسن بختیاری» در یک نشست خبری با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف در دانشگاه برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این مجموعه، اظهار کرد: پایگاه فوریت‌های پزشکی اشراق در شهرک صنعتی علی‌آباد، پد بالگرد اورژانس سجاس و طارم، در هفته سلامت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ساختمان جدید فوریت‌های پزشکی صائین قلعه، راه‌اندازی سیستم دیجیتال شهرستان طارم و کلینیک ویژه خدابنده، پروژه‌هایی است که با مجموع اعتبار ۲۴۷ میلیارد ریال برای احداث و تجهیز در هفته سلامت افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از تلاش برای تأمین منابع لازم جهت تعمیر و به‌روزرسانی دستگاه‌ها و تجهیزاتی که از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده‌اند خبر داد و گفت: تأثیر تورم در حوزه تجهیزات پزشکی چندین برابر سایر حوزه‌ها بود.

وی اظهار کرد: نبودِ هماهنگی بین هزینه و درآمد، منجربه یک بدهی تجمیعی شده است که بسیاری از شرکت‌ها آن را طلب کردند. دانشگاه، درصدد تأمین منابع مورد نیاز برای جلوگیری از اخلال در امر خدمت‌رسانی به مردم است.

افزایش تعرفه‌ها در بخش دولتی و خصوصی

در ادامه «آرمانی‌کیان» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: با مهار کرونا، خدمات درمانی اورژانسی و الکتیو غیرکرونایی افزایش یافته است و بیمارستان‌ها در آماده‌باش هستند و تجهیزات نیز در حد نیاز، فراهم است.

وی درخصوص موضوع افزایش تعرفه‌های تشخیصی درمانی افزود: طی سال جاری، افزایش ۱۹ و نیم‌درصدی تعرفه‌ها در بخش دولتی و افزایش ۲۴ درصدی در بخش خصوصی از دوازدهم اردیبهشت‌ماه، تصویب و ابلاغ شده است.

دارو زباله نیست

«مریم نوبرانی» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در پایان با تأکید بر اینکه داروهای اضافی زباله نیست، افزود: دورریز داروها در زباله، آسیب‌های جدی به محیط‌زیست وارد می‌کند؛ در این راستا در نظر داریم یک برنامه جامع در استان ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عطاری‌ها به هیچ عنوان صلاحیت تشخیص بیماری و پیشنهاد دارویی را ندارند، گفت: مردم به هیچ وجه برای دریافت دارو به عطاری‌ها مراجعه نکنند.

کد خبر 574514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.