رویدادهای فرهنگی فرصت نزدیکی ادیان توحیدی است

مدیر مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر جامعه‌المصطفی با تأکید بر تاثیر رویدادهای فرهنگی در نزدیکی ادیان توحیدی، چنین رویدادهایی را فرصتی برای معرفی داشته‌ها مطرح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی نوبخت، اظهار کرد: رسالت رویدادهای فرهنگی از جمله نمایشگاه کتاب، معرفی یافته‌های علمی ادیان است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز بین‌المللی جامعه‌المصطفی با چهارهزار عنوان کتاب در ۵۲ زبان زنده دنیا اضافه کرد: علاوه بر معرفی تولیدات علمی، جمهوری اسلامی می‌تواند بر معرفی چهره‌های عالی علمی و چهره‌های انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری کند.

مدیر مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر جامعه‌المصطفی تصریح کرد: در رویدادهای فرهنگی همچنین فرصتی برای نزدیکی ادیان فراهم می‌شود و اندیشمندان، نویسندگان و ناشران می‌توانند با تولیدات یکدیگر آشنا شوند.

نوبخت ادامه داد: هرچند نمایشگاه مجازی در سال‌های گذشته فرصتی برای فروش و معرفی تولیدات فراهم ساخته، اما بهتر است به منظور تبادل نظر، ارتقای سطح فکری اندیشمندان و فعالان حوزه کتاب نمایشگاه‌های حضوری نیز برپا شود.

وی با تأکید به اینکه جامعه موفق به سمت نخبگی حرکت می‌کند، عنوان کرد: معمولاً مراکز آموزشی و جوامع پیشرفته برنامه‌های برگزاری اردوهای علمی و پژوهشی دارند که چنین مسیری از طریق رویدادهای فرهنگی حضوری امکان‌پذیر است.

به گزارش ایمنا، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

کد خبر 574494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.