۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
کاهش دو درصدی بیت کوین

بیت کوین بالای سطح ۳۰ هزار دلار پایدار شده است اما روند همچنان منفی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۱ هزار و ۱۴۴ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۰۲ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۳۶۶ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۹۶ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۰۷ دلار و ۹۴ سنت

تغییرات: کاهش ۵.۸۱ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۵۰۶ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۱۷ درصدی

کاردانو (ADA): ۰۶۴۲ دلار

تغییرات: کاهش ۵.۸۴ درصدی

سولانا (SOL): ۶۳ دلار و ۵۴ سنت

تغییرات: کاهش ۹.۳۳ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۳۷ دلار و ۳۴ سنت

تغییرات: کاهش ۲۱.۳۱ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۰۵ دلار

تغییرات: کاهش ۷.۶۰ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۰ دلار و ۷۶ سنت

تغییرات: کاهش ۸.۹۲ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

کاهش دو درصدی بیت کوین

حمایت: ۳۰ هزار دلار

مقاومت :۳۵، ۳۷ و ۴۰ هزار دلار

پیش بینی: بیت کوین بالای سطح ۳۰ هزار دلار در حال حاضر توانسته خود را نگه دارد، به علت روند اصلاحی بازار احتمال از دست رفتن این سطح نیز همچنان وجود دارد، سایر کوین‌ها همچنان در حال اصلاح عمیقی قرار دارند که احتمال داده می‌شود بیت کوین نیز طی روزهای اینده این سطح را از دست بدهد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۴۷ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۲۰.۴۳ درصد
  • دامیننس تتر: ۵.۸۸ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۶ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۶۹ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۵۵ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۵۰ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۷۶ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها: یک هزار و ۳۸۶ میلیارد دلار (بازار در سراشیبی کاهش ارزش)

کاهش دو درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۱۲ واحد. (محدوده ترس شدید اما بهبود دو واحدی نسبت به روز گذشته).

کاهش دو درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

سقوط ۸۰ درصدی بهای لونا؛ قیمت هر واحد به زیر ۱۰ دلار رسید

قیمت توکن لونا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۰ درصد افت کرده و به زیر ۱۰ دلار رسیده است. لونا که توکن بومی شبکه تِرا محسوب می‌شود اکنون در محدوده ۵.۵ دلاری قرار دارد. این در حالی است که این توکن سه روز پیش با قیمت حدوداً ۶۵ دلار معامله می‌شد. دلیل این افت سنگین را می‌توان سقوط شدید قیمت استیبل کوین شبکه تِرا (یواس‌تی) دانست. قیمت این استیبل کوین روز گذشته تا ۶۵ سنت افت کرده بود. گفتنی است بهای هر واحد یواس‌تی در شرایط عادی باید معادل یک دلار باشد.

سرمایه‌گذاری شرکت رسانه‌ای و بازاریابی دیجیتال آمریکایی در بیت کوین

شرکت آمریکایی «تاون اسکوئر» که در حوزه رسانه و بازاریابی دیجیتال فعالیت دارد، ۵ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است. این شرکت مستقر در نیویورک سرمایه‌گذاری بیت کوینی خود را در سه ماه نخست ۲۰۲۲ انجام داده بود. تاون اسکوئر افزود اگر بیت کوین‌های خود در ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) به فروش رسانده بود می‌توانست ۱.۲ میلیون سود کسب کند. این شرکت معتقد است سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال دارای پتانسیل بالایی است و با توجه به شرایط بازار می‌تواند سرمایه‌گذاری‌اش را در این حوزه کم یا زیاد کند.

نگرانی فدرال رزرو آمریکا درباره استیبل کوین‌ها

شورای حکام فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا در گزارش ثبات مالی شش ماهه خود که در روز دوشنبه منتشر شد؛ استیبل کوین‌ها را مستعد آسیب‌پذیری دانست و گفت که ارزش بازار کل این دارایی‌ها ۱۸۰ میلیارد دلار است ۸۰ درصد آن مربوط به تتر، یواس‌دی‌کوین و بایننس یواس‌دی است. فدرال رزرو می‌گوید که استیبل کوین‌ها توسط دارایی‌های پشتیبانی می‌شوند که ممکن است در اضطراب بازار ارزش خود را از دست بدهند یا به دارایی‌هایی غیرقابل نقد شوندگی تبدیل شوند که ریسک‌های بازخریدی ایجاد می‌کنند و این خطرات ممکن است با عدم شفافیت تشدید شوند.

شورای حکام فدرال رزرو در گزارش خود همچنین گفته که استفاده روزافزون از استیبل کوین در معاملات اهرمی سایر ارزهای دیجیتال ممکن است نوسانات در تقاضا برای استیبل کوین‌ها را تقویت کرده و ریسک بازخرید را افزایش دهد. گفتنی است که اطلاعات این گزارش تا روز ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) را پوشش می‌دهد و اتفاقات روزهای اخیر استیبل کوین‌ها مربوط به دوره زمانی بعد از این گزارش است.

استارت‌آپ ارز دیجیتال هایلایت ۱۱ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

استارت‌آپ ارز دیجیتال هایلایت (Highlight) که توسط مدیران سابق شرکت اسکوئر (Square) بنیان‌گذاری شده است، در روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۱۱ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. پروژه جدید هایلایت، مجموعه کاملی از خدمات وب ۳ مانند قراردادهای هوشمند و ابزارهای انجمن‌سازی را در قالب یک رابط کاربری ساده ارائه می‌کند. ایده اصلی استارت‌آپ هایلایت این است که هنرمندان بتوانند رویدادهایی مثل NFTدراپ و یا انجمن‌های طرفداری ویژه‌ای را به‌راحتی بسازند و علاقه‌مندان این پیشنهادها را با ارزهای دیجیتال یا کارت‌های اعتباری خریداری کنند.

بلاک چین فلو ۷۲۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

دپر لبز (Dapper Labs)، شرکت مؤسس بلاک چین فلو (Flow)، اعلام کرد که ۷۲۵ میلیون دلار سرمایه برای حمایت و رشد اکوسیستم وب ۳ خود جمع‌آوری کرده است. ادریسن هوروویتز، دیجیتال کارنسی گروپ، یونیون اسکوئر ونچرز از سرمایه‌گذاران مطرح این رویداد هستند. این سرمایه برای حمایت از زیرساخت‌های گیمینگ، امور مالی غیرمتمرکز، محتوا و خالقان آثار در اکوسیستم فلو صرف خواهد شد.

بنیان‌گذار اولنچ: تنها یک استیبل کوین الگوریتمی می‌تواند موفق شود

امین گون سیرر، بنیان‌گذار اولنچ، اخیراً بیان کرده است که به‌دلیل احتمال دستکاری‌شدن استیبل کوین‌های با پشتوانه پول فیات، اکوسیستم ارزهای دیجیتال به استیبل کوین‌های الگوریتمی نیاز دارد. به عقیده او، تنها یک استیبل کوین الگوریتمی می‌تواند موفق شود و آن باید دارای با تجربه‌ترین تیم باشد و برای کاربران بیشترین ارزش را فراهم کند. بنیان‌گذار اولنچ همچنین معتقد است که تیم‌های مستقر در ایالات متحده به دلیل چارچوب نظارتی این کشور نمی‌توانند در زمینه استیبل کوین‌های الگوریتمی موفقیتی به دست آورند.

نقشه بازار

کاهش دو درصدی بیت کوین

کد خبر 574481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.