صندلی کودک عامل مهم کاهش جان باختن کودکان در تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: با استفاده از صندلی کودک می‌توان جان باختن کودکان در حوادث رانندگی را تا ۵۱ درصد کاهش داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در کشور ما سوانح و حوادث رانندگی جز اولین علت‌های مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال به شمار می‌آید.

وی صندلی کودک را عاملی مهم در کاهش جان باختن کودکان در تصادفات عنوان کرد و افزود: با استفاده از این صندلی می‌توان جان باختن کودکان در حوادث رانندگی را تا ۵۱ درصد کاهش داد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان، تصریح کرد: بر روی زانو نشاندن اطفال در حین سفر در تصادفاتی که دو اتومبیل از دو جهت مخالف با یک دیگر برخورد می‌کنند، بسیار خطرناک است.

وی گفت: در صورتی که سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد نمی‌توان کودک را کنترل کرد و کودک صددرصد با داشبورد و شیشه جلو برخورد می‌کند و به دنبال آن آسیب‌ها و پیامدهای ناشی از تصادف منجر به مرگ کودک و از دست دادن فرزند برای والدین خواهد بود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه برای کودکان زیر ۱۰ کیلوگرم باید از صندلی‌های مخصوص کودک استفاده کرد، اظهار کرد: جای مناسب برای کودکان بزرگ‌تر روی صندلی عقب است و استفاده از کمربند ایمنی برای آنها ضروری است چرا که صندلی عقب اتومبیل، ایمن‌ترین محل برای کودکان در هنگام رانندگی به شمار می‌آید.

کد خبر 574428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.