پرتغال میزبان بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور جهان

شرکت آب و برق پرتغال، مشغول ساخت تاسیساتی است که بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور جهان خواهد بود. پارک شناور که شبیه یک شناور موج‌دار بزرگ است، یکی از محورهای استراتژی کشور پرتغال برای کاهش وابستگی به سوخت‌های کربنی و افزایش اهمیت انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سد الکِوِه می‌تواند سطح آب مورد نیاز را فراهم کند زیرا بزرگترین مخزن در اروپای غربی است. انتظار می‌رود این مزرعه خورشیدی در ماه ژوئیه تکمیل شود و همان‌طور که رویترز گزارش داده است به اندازه چهار زمین فوتبال است و ۱۲ هزار پنل خورشیدی را پوشش می‌دهد.

پرتغال تصمیم گرفته است از موقعیت ساحلی جنوبی خود استفاده کند، که منبع آفتاب و باد فراوانی را در طول سال فراهم می‌کند و تولید انرژی خود را از این انرژی‌های تجدیدپذیر به شدت افزایش دهد.

پرتغال میزبان بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور جهان

شرکت آب و برق پرتغال همچنین به ایده ۱۰۰ درصد سبز شدن تا سال ۲۰۳۰ متعهد است. در حال حاضر، ۷۸ درصد از تولید انرژی این شرکت از منابع تجدیدپذیر و عمدتاً برق‌آبی تأمین می‌شود.

پنل‌های شناور نیازی به املاک و مستغلات ارزشمند ندارند و آنهایی که در مخازن برای نیروگاه آبی استفاده می‌شوند به طور ویژه مقرون‌به‌صرفه هستند، زیرا می‌توانند به شبکه‌های برق متصل شوند. انرژی اضافی تولید شده در روزهای آفتابی می‌تواند آب را به داخل دریاچه پمپ کند تا برای استفاده در روزهای ابری یا در شب ذخیره شود.

پرتغال میزبان بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور جهان

پنل‌های مخزن سد الکِوِه که برای تولید برق‌آبی استفاده می‌شود، ۷.۵ گیگاوات در ساعت (GWh) برق در سال تولید می‌کنند و با باتری‌های لیتیومی برای ذخیره دو گیگاوات‌ساعت تکمیل می‌شوند.

تخمین زده می‌شود که ۱۵۰۰ خانواده که در شهرهای نزدیک مورا و پورتل زندگی می‌کنند، بتوانند از منبع انرژی مزرعه شناور بهره‌مند شوند.

پرتغال میزبان بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور جهان

کد خبر 574404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.