پرداخت ۷۳۴میلیاردتومان کمک‌معیشت به مددجویان اصفهانی در سال گذشته

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان از پرداخت ۷۳۴میلیارد و ۶۵۹میلیون تومان کمک‌معیشت به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

هادی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تأمین حداقل نیازهای معیشتی خانواده‌ها، یکی از اولویت‌های اصلی در خدمات کمیته امداد است؛ در همین زمینه سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۲۵۰ خانوار به مبلغ ۷۳۴ میلیارد و ۶۵۹ میلیون تومان کمک‌معیشت پرداخت شده است.

وی با اشاره به پیگیری مجلس برای افزایش مستمری مددجویان متناسب با شرایط اقتصادی جامعه، افزود: از فروردین‌ماه امسال براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی با ۲۰ درصد افزایش، سرانه مستمری به خانواده‌های یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان پرداخت شده است؛ اما با توجه به شرایط موجود این افزایش تا اندازه زیادی خنثی شد و گره‌ی از مشکلات این قشر محروم باز نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مددجویان نیز مانند اقشار دیگر جامعه در کنار دریافت مستمری کمیته امداد از یارانه نقدی و کمک معیشت دولت نیز بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: کمک‌معیشت ماهانه بخشی از خدمات کمیته امداد به شمار می‌رود که در کنار دیگر خدمات حمایتی مانند کمک به تأمین هزینه‌های درمانی، مسکن، تحصیل و ازدواج در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

کد خبر 574318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.