توجه مدیریت شهری به حمل‌ونقل پاک در شیراز

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امضای تفاهم‌نامه برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری کلان‌شهر شیراز انجام شد تا با ارتقای کمی و کیفی حمل‌ونقل شهری از افزایش آلاینده‌ها جلوگیری شود.

محمدتقی تذروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری در کلان‌شهر شیراز انجام شد تا شهر شیراز به خط قرمز آلایندگی هوا نرسد.

وی ادامه داد: با یک اقدام مثبت و ورود ناوگان حمل‌ونقل برقی درون‌شهری می‌توانیم از افزایش آلایندگی‌های خطرناک این کلان‌شهر جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به صورت آزمایشی اولین نمونه اتوبوس برقی را به مدت یک ماه وارد کردیم و در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح، بخشی از ناوگان حمل‌ونقل را برقی خواهیم کرد.

وی با اشاره به رونق و افزایش سفرهای سیاحتی و زیارتی به شیراز به ویژه در تعطیلات، اضافه کرد: بعد از چند سال کرونا، سفرهای بی‌شماری به شیراز انجام گرفت و ورود این حجم از جمعیت غیرمنتظره بود، لذا تقویت کمی و کیفی حمل‌ونقل عمومی و استفاده از حمل‌ونقل پاک حائز اهمیت است.

تذروی گفت: افزایش حجم سفرها به شهر شیراز سبب رونق اقتصادی شهر کمک شد و در این راستا شبکه حمل‌ونقل درون شهری نیز در جابه‌جایی مسافران نقش مهم و حیاتی دارد، همچنین باید با حمایت از شبکه حمل‌ونقل درون‌شهری و افزایش سطح کیفی آن شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که شهروندان ترغیب شوند، کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند، در این صورت ترافیک شهر نیز روان‌تر خواهد شد.

کد خبر 574316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.