از رویای قهرمانی تا انحلال!

پس از نتیجه‌نگرفتنِ تیم والیبال سپاهان در سه سال متوالی، مدیرعامل این باشگاه تصمیم به انحلال تیم در لیگ‌برتر و تیم‌داری در لیگ دسته اول گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم والیبال سپاهان سال ۹۷ با سرمربیگری «سعید عقیلی» از لیگ دسته اول والیبال به لیگ برتر صعود کرد. باشگاه برای هدایت این تیم در لیگ برتر با «رحمان محمدی‌راد» طی یک قرارداد سه ساله به توافق رسید. در سال نخست، مسابقات لیگ تا مراحلی پیش رفت، اما به دلیل کرونا ادامه رقابت‌ها لغو شد. در ادامه و در سال ۹۹ به دلیل مصدومیتی که برای «میرزاجانپور» بازیکن تأثیرگذار سپاهان به وجود آمد، این تیم به فینال صعود نکرد و مقام سوم مشترک را کسب کرد.

در سال سوم، محمدی‌راد بازیکنان بزرگی از جمله فرهاد قائمی و امیر غفور را جذب کرد تا به نوعی جبران مافات کرده، به مقام قهرمانی دست پیدا کند. زردپوشان در دور رفت و برگشت صدرنشین لیگ بودند و چند هفته زودتر از سایر تیم‌ها به پلی‌آف صعود کردند؛ اما بازهم این تیم به فینال صعود نکرد و مقام سوم مشترک را به دست آورد.

بعد از این ماجرا شایعه‌هایی مبنی بر منحل شدن تیم والیبال سپاهان مطرح شد که محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان طی یک مصاحبه‌ای اعلام کرد: دیگر در لیگ برتر والیبال تیم‌داری نخواهند کرد و به جای آن، این تیم در لیگ دسته اول والیبال حضور خواهد یافت.

از مدیران سپاهان درخواست می‌کنم درخصوص انحلال والیبال تجدیدنظر کنند

این تصمیم مدیریت باشگاه سپاهان موجب ناراحتی اهالی والیبال شد؛ تاجایی‌که رحمان محمدی‌راد، سرمربی سابق تیم والیبال سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امیدوارم این اتفاق (انحلال تیم والیبال سپاهان) رخ ندهد. روزی که سپاهان وارد رشته والیبال شد، اتفاق خوبی برای والیبال کشور رخ داد. سپاهان باشگاه بزرگی است و از لحاظ ساختار و امکانات جزو بهترین باشگاه‌های ایران محسوب می‌شود. مطرح بودن این باشگاه، دیگر تنها در سطح کشور نیست، بلکه در آسیا و جهان نام سپاهان وجود دارد. از کار کردن در سپاهان لذت بردم؛ وقتی روز اول و آخری که در این تیم حضور داشتم را با هم مقایسه می‌کنم، می‌بینم که اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی ادامه داد: شاید توجه رسانه‌ها و هواداران به نتیجه‌گیری است، اما درحال‌حاضر سپاهان امکاناتی در والیبال دارد که هیچ باشگاهی ندارد. سال اولی که در این تیم بودم، برای تمرین هم مشکل داشتیم؛ اما روز آخری که این تیم را ترک کردم، بهترین سالن در اختیار سپاهان بود. همه این ایده‌ها از طرف کادر فنی و انجام و سرمایه‌گذاری آن از طرف باشگاه بود؛ آرزوی هر مربی و بازیکنی است که در سپاهان فعالیت کند.

سرمربی سابق تیم والیبال سپاهان افزود: بعد از معنوی‌نژاد، هیچ بازیکن اصفهانی به تیم ملی نوجوانان و جوانان دعوت نشد و یکی از دلایل آن، عدم تیم‌داری اصفهان در سوپرلیگ بود. امروز اصفهان در تیم ملی نوجوانان نماینده دارد و این اثر تیم‌داری و سرمایه‌گذاری سپاهان است که اگر نباشند، همه این‌ها از بین می‌رود. از مدیران سپاهان خواهش می‌کنم تجدیدنظر کنند؛ یک‌سال نتیجه نگرفتن، دلیل بر موفق نبودنِ مجموعه نمی‌شود.

از رویای قهرمانی تا انحلال!

سه عامل مربی، بازیکن و ساختار باشگاه باعث ثبت این نتیجه برای تیم والیبال سپاهان شد

علیرضا زمانی کارشناس والیبال درخصوص ضعف‌های تیم والیبال سپاهان که منجربه نتیجه‌نگرفتنِ این تیم شد، اظهار کرد: نمی‌دانم انتخاب سرمربی بر چه مبنایی بود، سابقه این مربی به چهار سال هم نمی‌رسد؛ وی طی یک مشورت اشتباه سه سال در سپاهان حضور داشت. راهبردهایی که برای تیم والیبال سپاهان در نظر گرفته شد، درست نبود و مدیریت باشگاه از افراد کاربلد مشورت نگرفت.

وی ادامه داد: باید پرسید کدام مربی را در این سه سال کنار تیم آوردند تا جانشین‌پروری انجام گیرد. در سال سوم چند بازیکن از تیم جدا شدند و بازیکنان مصدوم و افرادی که دیگر انگیزه‌ای برای حضور در تیم ملی ندارند جذب شدند. از لحاظ فنی همه افرادی که والیبال را درک می‌کنند، پیش‌بینی می‌کردند سپاهان قهرمان نمی‌شود.

این کارشناس والیبال با اشاره به اینکه «ساکت» افرادی را که خیرخواه باشگاه بودند، از کنار تیم دور کرد گفت: سپاهان به یک برنامه‌ریزی نیاز دارد. باید آدم‌هایی در کنار تیم باشند که در تیم‌های لیگ برتر کار کردند. در نهایت سه عامل مربی، بازیکن و ساختار باشگاه باعث ثبت این نتیجه برای تیم والیبال سپاهان شد.

از رویای قهرمانی تا انحلال!

نمی‌دانیم به‌چه دلیل قرار است تیم به دسته‌یک برود

سامان فائزی بازیکن فصل گذشته سپاهان هم در رابطه با تیم داری سپاهان در لیگ دسته اول والیبال و انصراف از لیگ برتر، اظهار کرد: آقای ساکت طی یک‌ماه اخیر، درگیر تیم فوتبال در لیگ قهرمانان آسیا بود؛ اما گویا حضور والیبال سپاهان در لیگ دسته‌اول صددرصد شده و دیگر در سوپرلیگ والیبال تیم نخواهند داد. نمی‌دانیم به‌چه دلیل قرار است تیم به دسته‌یک برود، برای تمام اعضای تیم هم این تصمیم سوال‌برانگیز است؛ درواقع باید زودتر تکلیف بچه‌های تیم را مشخص کنند. انحلال تیم در لیگ‌برتر و شرکت‌یافتن در لیگ دسته‌اول عجولانه بود و شاید مشاوره‌های اشتباهی به ساکت داده شده تا این تصمیم اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه از باشگاه بزرگ سپاهان و مدیر ورزشی مانند ساکت این تصمیم بعید بود، گفت: امیدوارم ساکت تصمیم درستی بگیرد؛ چراکه در این مدت چند ماهه‌ای که اصفهان بودم، متوجه علاقه بیش از حد مردم اصفهان به والیبال شدم، با اینکه سپاهان دو سه سالی تیم‌داری می‌کرد اما واقعاً این تیم را دوست داشتند و امیدوارم اتفاقات ورزشی با تصمیمات درست این تیم برای مردم اصفهان باقی بماند.

به گزارش ایمنا، «محمدرضا ساکت» مدیرعامل باشگاه سپاهان در حاشیه قهرمانی تیم هندبال سپاهان بازهم صحبت‌های خود را در خصوص تیم‌داری سپاهان در لیگ دسته اول والیبال تأیید کرد و گفت قصد دارند بیشتر از جوانان اصفهانی استفاده کنند.

کد خبر 574293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.