بررسی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش با حضور وزیر آموزش‌وپرورش

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه سه‌شنبه _بیستم اردیبهشت ماه_ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد.

به گزارش ایمنا، شیوا قاسمی‌پور در تشریح جلسه سه‌شنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در جلسه کمیسیون که وزیر آموزش و پرورش نیز در آن حضور داشت دو موضوع در دستورکار قرار گرفت که یکی موضوع بررسی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان بود و بنابراین از رئیس این صندوق دعوت شد تا در مورد اقدامات این صندوق توضیحاتی ارائه کند.

وی افزود: رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور در جلسه امروز کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ داد. ظاهراً صندوق ذخیره فرهنگیان اساسنامه نداشته، بنابراین مشکلاتی که در گذشته وجود داشته، با رئیس این صندوق که حدود دو ماه است روی کار آمده‌، بررسی شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به حضور وزیر آموزش و پرورش نمایندگان اصرار داشتند مشکلاتی که مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان است مطرح شود، چراکه این صندوق مانند یک قلک است و طی ۳۰ سال از حساب فرهنگیان کسر شده و پس از این ۳۰ سال مبلغی به فرد فرهنگی پرداخت می‌شود، اما این‌گونه نیست و صندوق ذخیره فرهنگیان ۶۵ شرکت و هلدینگ بزرگ زیرمجموعه آن است.

وی در خصوص دستورکار در کمیسیون آموزش و پرورش تاکید کرد: موضوع دیگری که در جلسه امروز در دستورکار قرار داشت، در رابطه با مدارس خارج از کشور بود که با توجه به طولانی شدن مباحث صندوق ذخیره فرهنگیان، رسیدگی به آن به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 574282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.