آیا سابقه ابتلا به سرطان عوارض شدید بیماری کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیمارانی که بیش از یک سال قبل به سرطان مبتلا شده‌اند، بیشتر از بیماران بدون سرطان در معرض عوارض شدید بیماری کووید-۱۹ قرار ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی ارتباط بین سابقه ابتلاء به سرطان و بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، سوابق الکترونیکی سلامت بیش از ۱۴۰۰ بیمارستان و کلینیک در ایالات متحده آمریکا را ارزیابی کردند.

محققان در این مطالعه ۲۷۱ هزار و ۶۳۹ بیمار بزرگسال مبتلا به کووید -۱۹ را بین اول ژوئن ۲۰۲۰ تا سی‌ویکم دسامبر ۲۰۲۰ تجزیه و تحلیل کردند. از میان این بیماران ۱۸ هزار و ۴۶۰ بیمار حداقل یک بار سابقه تشخیص سرطان داشتند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افراد مبتلا به سرطان پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ بیشتر از بیماران بدون سرطان در معرض مرگ‌ومیر و بستری شدن در بیمارستان قرار دارند، اما ابتلاء به سرطان در گذشته خطر بروز عوارض شدید بیماری کووید -۱۹ را افزایش نمی‌دهد.

به گفته محققان، تشخیص‌های اخیر سرطان با ۱۷ درصد افزایش خطر مرگ‌ومیر و ۱۰ درصد افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان مرتبط است؛ با این وجود سابقه سرطان بیش از یک سال قبل از تشخیص بیماری کووید -۱۹ خطر مرگ‌ومیر و بستری شدن در بیمارستان را به طور قابل توجهی افزایش نداده بود.

کد خبر 574271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.