باید خلأهای برنامه ۱۴۰۵ بررسی شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس گزارش موجود باید بررسی شود خلاءهای موجود در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ چه بوده و چه چیزهایی دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سامع امروز -سه شنبه بیستم اردیبهشت‌ماه- در نخستین جلسه شورای راهبردی بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ و تدوین چشم‌انداز ۱۴۲۰، اظهار کرد: تا تکلیف چشم‌انداز شهر معلوم نشده بازنگری کردن برنامه ۱۴۰۵ معنایی ندارد، از سویی می‌دانیم برای چشم‌انداز نیز اگر بخواهیم علمی کار انجام دهیم، بسیار زمان‌بر خواهد بود.

وی با بیان اینکه دو راه میان بر خواهیم داشت یکی تمرکز بر شاخص‌های چشم‌انداز برنامه ۱۴۰۴ و یا برنامه ۱۰ ساله است، گفت: مستنداتی از گذشته موجود است که باید وارد آن شد، همچنین بر اساس گزارش موجود باید بررسی شود خلاءهای موجود چه بوده و چه چیزهایی دیده نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه برنامه ۱۴۰۵ نیاز به بازنگری دارد، گفت: در این راستا نباید با این ذهنیت بعضی مأموریت‌ها را پررنگ کنیم و به برخی دیگر با بیان اینکه اولویت کمتری دارند، نپردازیم؛ به طور مثال بعضی از سازمان‌ها اصلاً با اهداف خود که بالاتر از راهبرد است آشنایی ندارند.

وی اضافه کرد: برنامه ۱۴۰۵ به شش حوزه اشاره کرده و آئین نامه‌های آن نیز به دست آمده است که پیشنهاد می‌کنم از همین ظرفیت‌ها بهره برده شود و با داشته‌هایی که داریم میان‌بر بزنیم. حوزه آمار در شهرداری کامل نیست و باید بررسی شود که وضع موجود چگونه است.

وی با بیان اینکه تعمیق و تکمیل برنامه نیاز به زمان دارد، گفت: باید از تجربیات گذشتگان استفاده کنیم و این طور نباشد که سیستم را دست کم بگیریم، زیرا این سیستم در حال رشد و تکامل است و به آنچه در گذشته بوده احترام بگذاریم.

کد خبر 574245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.