فولادهای نرم‌شده به‌دست ستارگان پارسی/درخشش هرکول ایرانی در خاک یونان

پس از مدال نقره یکتا جمالی، علیرضا یوسفی با جابه‌جا کردن رکورد، در یک‌ضرب، دوضرب و مجموع قهرمان وزنه‌برداری جهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکتا جمالی و علیرضا یوسفی، دو نماینده وزنه‌برداری ایران که همراه با کادر فنی تیم، عازم یونان محل برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان جهان شده بودند با مدال‌های خوش‌رنگ موفق به کسب افتخارآفرینی برای ایران شدند.

روز گذشته یکتا جمالی نماینده شایسته کشورمان در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در دسته ۸۷ کیلوگرم، با مهار وزنه‌های ۹۴ و ۹۸ و ۱۰۰ کیلوگرم مدال نقره یک‌ضرب را برای ایران کسب کرد و یک افتخار دیگر را در کارنامه حرفه‌ای‌اش در این سن به‌ثبت رساند. این نخستین مدال نقره بانوان ایران در جهان بود.

جمالی در حرکت دوضرب نیز کار خود را با مهار وزنه ۱۱۵ و ۱۲۱ کیلوگرم در حرکت اول و سوم به پایان برد، اما در حرکت دوم وزنه ۱۲۱ کیلوگرم را از دست داد.

وزنه‌بردار تیم ملی جوانان، سال گذشته نیز با کسب سه مدال برنز در رقابت‌های جهانی جوانان در تاشکند، افتخار کسب اولین مدال‌های بین‌المللی برای وزنه برداری بانوان را به نام خود ثبت کرد.

امروز نیز علیرضا یوسفی، وزنه‌بردار دسته فوق سنگین ایران به مدال طلای مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان دست پیدا کرد. یوسفی با مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب، بالاتر از وزنه‌برداران ازبکستان و اوکراین، صاحب مدال شد و روی سکوی اول جهان ایستاد.

دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۱۸ جوانان جهان در رشته وزنه‌برداری ابتدا موفق به مهار وزنه ۱۶۶ در حرکت یک‌ضرب شد و در ادامه بر وزنه ۱۷۱ کیلوگرمی غلبه کرد. رکورددار جوانان جهان در حرکت سوم با مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی موفق به کسب مدال طلای این دسته در حرکت یک‌ضرب شد.

یوسفی، پس از کسب مدال طلا در حرکت یک‌ضرب، در اولین حرکت دو ضرب با مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی به مدال طلا دست یافت.

وی همچنین ضمن کسب مدال طلا در حرکت دوضرب، با مهار وزنه ۲۳۹ کیلوگرم موفق به جابه‌جا کردن رکورد دنیا شد، یوسفی در مجموع نیز صاحب مدال طلا شد تا سه طلای خوش‌رنگ را برای ایران به‌دست بیاورد.

بدین ترتیب دو وزنه‌بردار شایسته کشورمان با کسب یک مدال نقره و سه مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان یونان به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

کد خبر 574232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.