۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
تقاضای شهردار وقت اصفهان از شهروندان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چنانچه ایده‌هایی مانند سامانه سوت زنی در هر دوره‌ای و به اقتضای همان دوره توسط متصدیان دغدغه‌مند و پاک دست پیگیری شود، اثر مثبت عملیات و روانی بر روی جامعه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در خصوص "سند تقاضای شهردار وقت اصفهان از شهروندان" در صفحه اینستاگرام خود، نوشت:

" امشب و در اثنای مطالعه اسناد بارگذاری شده در سامانه ارزشمند اسناد تاریخی شهرداری اصفهان به سند جالب "تقاضای شهردار وقت اصفهان از شهروندان" برخورد کردم؛ که چند برداشت آزاد داشتم و با شما دوستان به اشتراک می‌گذارم:

۱- فساد اداری زاییده این حکومت و آن حکومت و این دولت و آن دولت و این شورا و آن شورا و این شهردار و آن شهردار نیست و قدمتی به اندازه تشکیل نهادها دارد. لذا باید تاریخ خواند تا این واقعیت تبیین شود و جامعه احساس نکند با یک مسئله نوپدید مواجه است، هر چند سنجش سهم شدت و روند شیوع در ادوار مختلف حکومت‌ها و دولت‌ها و شوراها به صورت بسیار سختی قابل بررسی است.

۲. چنانچه ایده‌هایی مانند سامانه سوت زنی در هر دوره‌ای و به اقتضای همان دوره توسط متصدیان دغدغه‌مند و پاک دست پیگیری شود، اثر مثبت عملیات و روانی بر روی جامعه خواهد داشت.

۳. شرط توفیق هر ایده‌ای پذیرش اجتماعی و مشارکت ذی‌نفعان بر اساس مسئولیت اجتماعی آنها است، لذا اگر شهردار می‌گوید فسادها را بگویید، باید دید که ذی‌نفعان فساد چقدر حاضرند منافع بلند مدت جامعه و نسل‌های آتی را به منافع لحظه‌ای و فردی ترجیح دهند؟ لذا میزان همراهی ذی‌نفعان در کشف مسائل رابطه مستقیم و مثبتی با کاهش فساد، ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در جامعه، بهبود بهره‌وری خواهد داشت، اما در عین حال همان طور که در متن پیدا است سوت زدن هم خرج دارد و باید هزینه‌ها را دید و تدبیر کرد. "

تقاضای شهردار وقت اصفهان از شهروندان

کد خبر 574203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.