تحول حمل‌ونقل چک با ورود ناوگان بزرگ اتوبوس‌های برقی

شرکت حمل‌ونقل استراوای چک در آینده‌ای نزدیک، میزبان بزرگترین ناوگان اتوبوس‌های برقی چک خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت حمل‌ونقل استراوا معرفی تدریجی ۲۴ اتوبوس برقی جدید با فناوری شارژ سریع را آغاز کرد. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، استقرار این وسایل نقلیه ناوگان اتوبوس برقی شهر را به بزرگترین ناوگان اتوبوس در چک تبدیل می‌کند. علاوه بر این، ورود این تعداد اتوبوس به این معنی است که از هر ۱۰ اتوبوس در استراوا، یکی برقی خواهد بود.

سازمان حمل‌ونقل استراوا اعلام کرد که دیگر خودروهایی با گاز طبیعی فشرده (CNG) خریداری نخواهد کرد و به عبارت دیگر، تعهد «بدون گازوئیل» را برای استفاده از وسایل نقلیه دوستدار محیط زیست داد. با استقرار ۲۴ اتوبوس برقی، سازمان حمل‌نقل به استراوا کمک می‌کند تا آلودگی هوای خود را کاهش دهد، زیرا طبق گزارش‌ها، اتوبوس‌های جدید تا ۷۰۰ کیلوگرم کمتر از اتوبوس‌های CNG دی‌اکسیدکربن تولید می‌کنند.

تحول حمل‌ونقل چک با ورود ناوگان بزرگ اتوبوس‌های برقی

جای تعجب نیست که استقرار اتوبوس‌های برقی با ایستگاه‌ها و شبکه‌های شارژ جدید نیز همراه خواهد بود. رئیس سازمان حمل‌ونقل استراوا، دانیل موریس، در این رابطه گفت: "ما در حال تحول سیستم اتوبوسرانی در استراوا هستیم. زیرساخت شارژ جدید برای ترمینال شهر، مرحله بعدی استراتژی ما است و شارژر موجود برای اتوبوس‌های برقی را تکمیل می‌کند. بخش بعدی این طرح، ساخت یک ایستگاه شارژر در خیابان والچارسکا در مرکز شهر است. بنابراین، استراوا دارای سه نقطه استراتژیک خواهد بود که اتوبوس‌های برقی آنجا شارژ می‌شوند و سپس برای خدمات‌رسانی به مکان‌های مجاور حرکت می‌کنند. این اقدام، به طور قابل توجهی تولید CO۲ را در این مناطق کاهش می‌دهد."

در پایان سال ۲۰۲۲، سازمان حمل‌ونقل استراوا دارای ۲۹۲ اتوبوس بود که تنها هشت اتوبوس برقی بودند. در پایان سال ۲۰۲۲، این ناوگان بسیار متفاوت به نظر خواهد رسید زیرا از ۲۲۷ اتوبوس CNG و ۳۲ اتوبوس برقی تشکیل می‌شود.

عرضه ۲۴ وسیله نقلیه جدید، کمتر از ۳۰۸ میلیون کرون (بیش از ۱۲.۲ میلیون یورو) بدون مالیات بر ارزش افزوده، هزینه داشته است و طبق گزارش‌ها توسط بودجه اتحادیه اروپا تأمین مالی شده است.

کد خبر 574175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.