اهمیت استفاده از ظرفیت شوراها برای رفع معضلات اقتصادی

عضو شورای اسلامی عالی استان‌ها گفت: شوراها دارای ظرفیت‌ مردمی و اجتماعی هستند، ظرفیتی که در تمام حوزه‌ها می‌تواند نقش ایفا کنند، در واقع موفقیت دولت در حوزه‌های مختلف متأثر از نگاه دولت به شوراها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح در مراسم تجلیل از اعضای برتر شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اصفهان، اظهار کرد: شوراها دارای ظرفیت مردمی و اجتماعی هستند، ظرفیتی که در تمام حوزه‌ها می‌تواند نقش ایفا کنند، در واقع موفقیت دولت در حوزه‌های مختلف متأثر از نگاه دولت به شوراها است.

وی افزود: در کشور ۱۲۶ هزار نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که جمعیت بسیار بزرگی است که احصای مشکلات و معضلات مناطق خود و ارائه راهکار برای آنها را بر عهده دارند.

عضو شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: دیدگاه‌های غلطی از سوی نمایندگان مجلس نسبت به شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد که در این راستا از دهه ۶۰ تاکنون شاهد کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم، این اختیارات هرچه بیشتر کاهش یابد، بدنه دولت باید بیشتر جوابگوی مردم باشد و به دنبال آن افزایش مطالبات از دولت باعث افزایش اعتراضات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت شوراها از حیث نیروی متخصص انسانی بسیار ظرفیت بزرگی است، به نظر می‌رسد اگر قرار است جراحی اقتصادی در کشور روی بدهد، باید از ظرفیت شوراها بهره ببرند تا بهتر جواب بگیرند، چرا که شوراها ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند و می‌توانند مشورت‌های خوبی برای رفع مشکلات اقتصادی به دولت بدهند.

فلاح اضافه کرد: من شوراهای اسلامی را به عنوان یک هیئت مدیره می‌بینیم که این هیئت مدیره یک شرکت سهامی عام را رقم می‌زند و مدیرعامل این شرکت، شهرداران هستند، لذا این شرکت سهامی عام باید به نحوی رفتار کند که به بدنه سهامداران خود یعنی مردم سود برساند.

وی افزود: باید از دولت و بدنه حاکمیت مطالبه‌ای کنیم که منجر به سودآوری برای مردم شود؛ چرا که این سودآوری منجر به اعتمادسازی آحاد مردم می‌شود و نتیجه این اعتمادسازی حضور حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف کشور خواهد شد.

عضو شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: بزرگترین ظلمی که به بدنه شوراهای اسلامی شد، تلاقی و همزمانی انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری بود. یکی از مطالبات ما جدا بودن انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری است، چرا که که انتخابات ریاست جمهوری یک انتخابات سیاسی است، اما انتخابات شوراهای اسلامی یک انتخابات اجتماعی و خدماتی است و حواشی و هیاهوی انتخابات ریاست جمهوری بر گرمای انتخابات شوراهای اسلامی اثر معکوس می‌گذارد و نگاه‌های مردم بیشتر به سمت انتخابات ریاست جمهوری معطوف می‌شود.‌

کد خبر 574162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.