نمایشگاه کتاب بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایشگاه کتاب امروز در ساعت ۱۷ با حضور ریاست محترم جمهور افتتاح و از روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور- امروز بیستم اردیبهشت ماه - در شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب بعد از سه سال، امروز در ساعت ۱۷ با حضور ریاست محترم جمهور افتتاح و از روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان علاقه مندان خواهد بود.

وی ادامه داد: جلسات هماهنگی برگزاری این نمایشگاه از اسفندماه ۱۴۰۰ با محوریت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در محل شورا برگزار شد و طی بازدید میدانی کمیسیون از نمایشگاه که به همراه مسئولان نمایشگاه و دستگاه‌های همکار در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت انجام شد، نظارت لازم را بر آماده‌سازی نمایشگاه و نحوه اجرای مصوبات جلسات داشتی،. همچنین آخرین جلسه هماهنگی در محل نمایشگاه برگزار و تأکیدات لازم بر اجرای کارهای باقی مانده انجام شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: نمایشگاه امسال با حضور بیش از ۲۸۰۰ ناشر داخلی و ۱۷۰ ناشر خارجی از ۳۲ کشور در بخش بین‌الملل در حوزه حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و برای اولین بار تمام ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه در فضای مسقف جانمایی شدند و هیچ ناشری در سازه‌های موقت غرفه ندارند و بر اساس پیش‌بینی‌ها سازه‌های موقت تنها برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شعار نمایشگاه کتاب در سال جاری «با کتاب سلامتیم» است، گفت: توجه به تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها، افزایش عرض سالن‌ها به منظور بازدید مناسب میهمانان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و برگزاری نمایشگاه در بستر فضای مجازی در کنار نمایشگاه فیزیکی و امکان خرید آنلاین از جمله ویژگی‌های مهم نمایشگاه امسال است.

معدنی‌پور ادامه داد: با توجه به اهمیت این نمایشگاه که بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است به نوبه خود از تلاش و اهتمام تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله وزارت ارشاد، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر، اتحادیه ناشران و کتاب فروشان، مصلی، شرکت‌های آب و فاضلاب و برق و مخابرات و تمام واحدهای شهرداری تهران به ویژه شهرداری منطقه هفت، معاونت حمل‌ونقل شهرداری، معاونت خدمات شهری، معاونت فرهنگی اجتماعی، سازمان فرهنگی هنری، سازمان مدیریت بحران و سازمان زیباسازی که برای هرچه بهتر برگزار شدن نمایشگاه مشارکت جدی تاکنون داشته و تا پایان نمایشگاه نیز خواهند داشت، تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 574152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.