۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
مراکش میزبان لیگ قهرمانان آفریقا شد

طبق اعلام رسمی، کشور مراکش میزبان رقابت‌های لیگ قهرمانان آفریقا در سال ۲۰۲۲ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کنفدراسیون فوتبال آفریقا شب گذشته، _دوشنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه_ اعلام کرد که مراکش میزبان فینال «لیگ قهرمانان کاف ۲۰۲۲» خواهد بود. هیئت حاکمه فوتبال این قاره پس از انصراف فدراسیون فوتبال سنگال از پیشنهاد خود، این تصمیم را اتخاذ کرد.

به این ترتیب، فینال رقابت‌های باشگاهی برتر قاره در این کشور شمال آفریقا، در سی‌ام می ۲۰۲۲ در استادیوم محمد پنجم، کازابلانکا برگزار می‌شود. در بیانیه‌ای از Caf آمده است : رهبر قبلی Caf در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹ تصمیم گرفت که برنده لیگ قهرمانان TotalEnergies Caf به جای فینال معمولی دو بازی خانگی و خارج از خانه، با یک فینال تک بازی مشخص شود.

نهاد CAF پیشنهادی از فدراسیون فوتبال سنگال و فدراسیون سلطنتی فوتبال مراکش برای میزبانی فینال لیگ قهرمانان TotalEnergies Caf 2022 دریافت کرد. فدراسیون فوتبال سنگال متعاقباً پیشنهاد خود را پس گرفت.

بنابراین CAF خوشحال است که میزبانی فینال لیگ قهرمانان 2022 TotalEnergies Caf را به مراکش اعطا کند. تاریخ فینال، سی‌ام می ۲۰۲۲ است؛ درحال‌حاضر بحث‌هایی برای بازگشت به فینال به صورت بازی خانگی و خارج از خانه برای تعیین برنده لیگ قهرمانان TotalEnergies Caf به جای فینال تک بازی، در جریان است.

پیش از اعلام مراکش به عنوان میزبان، اتحادیه فوتبال قطر پیشنهاد میزبانی بزرگ‌ترین تورنمنت باشگاهی آفریقا را رد کرده بود. اتحادیه فوتبال قطر (QFA) آنچه را که در رسانه‌های مختلف درباره میزبانی فینال لیگ قهرمانان آفریقا ۲۰۲۲ منتشر می‌شود را تکذیب می‌کند.

اتحادیه فوتبال قطر تأیید می‌کند که این موضوع از طریق هیچ کانال رسمی یا مکاتبه‌ای با کنفدراسیون فوتبال آفریقا مورد بحث قرار نگرفته است. سازمان QFA به روابط عمیق و متمایز دوجانبه خود با کنفدراسیون فوتبال آفریقا که برای سال‌ها تحت توافق‌نامه‌های همکاری منعقد شده بین دو طرف برقرار بوده است، افتخار می‌کند.

الاهلی، قهرمان کنونی آفریقا، پس از شکست چهار بر صفر تیم ES Setif در بازی رفت نیمه نهایی که در ورزشگاه الاهلی و السلام قاهره برگزار شد، یک بازی در فینال دارد. در صورت پیشرفت، با برنده دیدار "پیترو دی لواندا" از آنگولا و "ویداد" از مراکش دیدار خواهند کرد.

کد خبر 574146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.