۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
بر یافتن جنازه‌ام اصرار نکنید

شهید «ولی‌الله تاک» معتقد بود، خدمتی شایسته اسلام انجام نداده است و از پدرش خواسته بود هر آنچه توان دارد در عوض این همه بدهکاری به حساب امام پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید «ولی‌الله تاک» هفتم آبان‌ماه ۱۳۳۷ در شهرستان شهرضا متولد شد. او که تحصیلات حوزوی را تا پایان سطح سه و درس خارج از فقه را با موفقیت پشت سر گذاشته بود با آغاز تجاوز عراق به مرزهای سرزمینی‌مان عازم جبهه‌های نبرد شد و سرانجام در تاریخ بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید. پیکر پاکش پس از سال‌ها دوری از وطن به زادگاهش برگشت و در گلستان شهدای شهرضا به خاک سپرده شد.

در فرازی از وصیت‌نامه این شهید می‌خوانیم: «سلام خدا بر حسین (ع) که بدن بی‌سرش در دشت گرم کربلا تکه‌تکه شد و سلام خدا بر ۷۲ یار حسین (ع) و اگر جسدم یافت نشود، قبر محمد شهید هست، من و او فرقی نمی‌کنیم و بدن زنده‌ام هرگز به شما ای خویشان و برادر و پدر و خواهرم خدمتی نکرده تا چه رسد به جسد بی‌جانم. بر قبر محمد و دیگر عزیزان خدا برایم طلب آمرزش کنید، راضی نیستم، راضی نیستم، راضی نیستم اصرار بر یافتن جنازه‌ام کنید و یا به خاطر من کسی را به زحمت اندازید و دولت و سپاه را مورد سوال قرار دهید.

پدر عزیزم به اسلام زیاد بدهکارم، یک ماه و اندی روزه و مقداری هم نماز برایم بخوانید و اگر لطف کنی از اسلام سال‌ها خورده‌ام و هرگز خدمتی نکرده‌ام هر آنچه در توان داری در عوض این‌همه بدهکاری من به حساب امام بدهید.‌»

کد خبر 574088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.