لزوم افزایش امکانات فنی و حرفه‌ای در یزد/اهمیت بروزرسانی فنی وحرفه‌ای در کشور

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بروزرسانی امکانات، ‌ مربیان و تجهیزات فنی و حرفه‌ای در کشور گفت: ‌امکانات فنی و حرفه‌ای در یزد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدصالح جوکار در دیدار با معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: در مورد تولید اگر به دنبال افزایش راندمان کار و بهره‌وری هستیم، تنها در سایه آموزش و مهارت می‌توانیم چنین هدفی را محقق کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای شکل بگیرند باید دوره‌های آموزشی بروزرسانی شوند و علاوه بر آموزش‌های پیش از اشتغال، باید دوره‌های تخصصی در حین کار هم برای آنها ارائه شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه بسیاری از تکنولوژی‌های آموزشی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور قدیمی است، گفت: ما در کشور تولید پیکان را سال‌ها پیش متوقف کردیم اما همچنان آموزش‌ها بر روی این موتور انجام می‌شود؛ در چنین حالتی نباید توقع داشت که آموزش دیدگان ما بتوانند با تکنولوژی‌های روز آشنا باشند.

وی بر ضرورت پرهیز از وجود نگاه‌های کمی و توجه به مسائل کیفی در آموزش‌های مهارتی و فنی، گفت: علاوه بر اینکه ما باید جنبه‌های کمی را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم، کیفی شدن فعالیت‌ها را هم در حوزه‌های مختلف تجهیزات، تکنولوژی و مربیان را هم در اولویت اصلی قرار دهیم.

جوکار خاطرنشان کرد: امروز ما باید در کشور همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا پیش برویم و این موضوع با نوآوری و خلاقیت امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز فعلی آموزش فنی و حرفه‌ای در یزد جوابگوی جمعیت این شهرستان نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت استان در شهر یزد حضور دارند، لازم است که امکانات فنی و حرفه‌ای این شهر هم متناسب با جمعیت افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بر ضرورت توانمندسازی نیازمندان در حوزه‌های مهارتی تاکید کرد و گفت: ما وظیفه داریم که به نیازمندان کمک کنیم اما در کنار آن باید با مهارت آموزی به آنها، زمینه توانمندسازی را فراهم کرده و از آنها کارآفرین بسازیم.

کد خبر 574062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.