ضرورت ورود دانش‌بنیان‌ها در امر سرمایه‌گذاری

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: لازم است شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های سرمایه‌گذاری مانند بازیافت زباله و فضای سبز ورود کنند تا مشکلات موجود در این حوزه‌ها رفع شود.

احمد سراج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ظرفیت خوبی در شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که بر اساس آن می‌توانند در حوزه‌های سرمایه‌گذاری ورود کنند، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی شهر اهواز تأمین آب خام است؛ چرا که در برخی مناطق دسترسی به آب خام وجود ندارد و شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت خوبی برای رفع این چالش هستند.

وی افزود: در بسیاری از شهرهایی که کمبود آب وجود دارد، شرکت‌های دانش‌بنیان فاضلاب موجود را به آب خام تبدیل کرده‌اند و با رفع این مشکل بار بزرگی از دوش شهر برداشته شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: یکی دیگر از معضلات جدی شهر اهواز موضوع پسماند و زباله‌گردی است و لازم است از دانش‌بنیان‌ها در این زمینه نیز کمک گرفته شود، همچنین اگر زنجیره بازیافت زباله در سایت "صفیره" ایجاد شود، قطعاً در حوزه اشتغال و تحقق شعار سال به ویژه بخش دانش‌بنیان‌ها موفق عمل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در پارک شهروند در نزدیکی حاشیه کارون یک باغ بسیار بزرگ وجود دارد که می‌توان آن را با دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی به یک باغ گیاه‌شناسی و گیاهان زینتی و دارویی تبدیل کرد و در زمینه گردشگری نیز می‌توان از آن بهره‌مند شد.

سراج با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های فعلی در شهر، تاکید کرد: با توجه پیش‌بینی و جانمایی شهربازی جدید در نزدیکی منطقه مهدیس نباید از ظرفیت پارک شهربازی فعلی غافل شد و آن را رها کرد.

وی با اشاره به اینکه سرقت و نبود امنیت در پارک‌ها نیز یکی از مشکلات شهر اهواز است، خاطرنشان کرد: اگر پارک‌ها به سرمایه‌گذار واگذار شود، در حفظ و نگهداری آنها موفق خواهیم بود.

کد خبر 574031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.