ابراهیمی: آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها تعیین تکلیف شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در حوزه این معاونت دو موضوع تعیین تکلیف کریدور علم و فناوری اصفهان و آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها مطالبات جدی از ریاست‌جمهوری است.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان برای تبدیل شدن به قطب علم و فناوری باید با حمایت ملی دارای کریدور علم و فناوری شود که البته دستاوردهای آن فراتر از اصفهان خواهد بود و می‌تواند در چند نقطه مرکزی و جنوب کشور اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: اصفهان ظرفیت‌های علمی و فناوری بالایی دارد که از جمله آنها می‌توان به وجود چند دانشگاه بزرگ مادر، شهرک علمی و تحقیقاتی و بیش از سه میلیون نفر دانشجو در این استان اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در این کلان‌شهر شرکت‌ها، صنایع و سازمان‌های مؤثر وجود دارند که به نوعی فرصتی برای تست محصولات دانش‌بنیان به شمار می‌رود، اما این ظرفیت‌ها باید به‌صورت شبکه باشد، افزود: باید شبکه‌ای از بازیگران در حوزه علم و فناوری را تشکیل دهیم تا از یک سو مباحث تأمین منابع مالی و سرمایه خطرپذیر تأمین شود و از سوی دیگر تقاضای مؤثر و بازار جدی برای محصولات ایجاد شود، همچنین زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در این شبکه تأمین و تقویت شود و فارغ‌التحصیلان و نخبگان به آن ورود کنند و گروه یا شرکت تشکیل دهند؛ با مجموع این عناصر در کنار هم شبکه‌ای از عواملی خواهیم داشت که منجر به توسعه دانش‌بنیان می‌شود.

وی تاکید کرد: کریدور علم و فناوری اصفهان در مرحله مطالعات و اسناد محقق شده است، اما باید در مرحله عملیاتی مدیر پروژه آن فعال شود و بودجه و اعتبار مورد نیاز نیز برای آن در نظر گرفته شود.

ابراهیمی با اشاره به آئین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در کشور، گفت: در حال حاضر کارکنان شهرداری‌ها برای تبدیل وضعیت با مشکل مواجه هستند و در یک سردرگمی به سر می‌برند، لذا چنانچه این آیین‌نامه تعیین تکلیف شود بخشی از مشکلات ما در حوزه نیروی انسانی برطرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: موضوع دیگر تمرکززدایی از مرکز است؛ لذا باید اختیارات بیشتری به مدیران و مسئولان استان‌ها و شهرها داده شود تا در حوزه نظام برنامه‌ریزی محلی علاوه بر افزایش سطح اختیارات، مباحث تأمین مالی نیز برطرف شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی نباید متمرکز باشد، گفت: باید سیاست‌های کلان داشته باشیم و علاوه بر آن آزادی عمل به استان‌ها و شهرها داده شود که این موضوع می‌تواند در برنامه هفتم توسعه دولت، به عنوان سیاست کلان حاکم بر برنامه پیش‌بینی شود و توأم با نگاه تمرکز زدایی، تسهیل‌گری و تفویض اختیار پیش رود.

وی با تاکید بر موضوع آب و هوای شهر اصفهان، تصریح کرد: دو موضوع مهم دیگر شهر اصفهان آب زاینده‌رود و هوای آلوده این کلان‌شهر است؛ لذا از رئیس‌جمهور کشور می‌خواهیم که آب و هوای اصفهان را مورد توجه قرار دهد.

کد خبر 574030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.