جوانان باید با ابعاد میراثی و گردشگری تخت فولاد آشنا شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و شورای اسلامی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید جوانان و نوجوانان نه صرفاً با بعد معنوی تخت فولاد، بلکه با بُعد هنری، میراثی و گردشگری آن آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _دوشنبه، نوزدهم اردیبهشت ماه_ در آئین بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت ساخت حرم امامان در تخت فولاد ضمن تسلیت به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه مطهر مدفون در بقیع و تسلیت به جهت ارتحال شهادت گونه هنرمند متعهد حاج نادر طالب زاده اظهار کرد: از همکارانم در مجموعه شهرداری اصفهان به ویژه معاونت فرهنگی و اجتماعی و مدیریت تخت فولاد به جهت برقراری و برگزاری این نشست ویژه تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه تخت فولاد مدفن اولیا، بزرگان و اوصیای الهی و مکانی است که به قدوم مبارک امام زمان (عج) منور شده است، ادامه داد: فقیه احمدآبادی در کتاب خود اشاره کرده که چند مکان در اصفهان از جمله تخت فولاد و تکیه ریزی شاهد حضور امام مهدی (عجب) بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نسل نو، جوانان و نوجوانان باید با بزرگان و مفاخری که در این مکان دفن هستند و در عرصه‌های مختلف درخشیدند، آشنا شوند.

وی خاطر نشان کرد: باید جوانان و نوجوانان نه صرفاً با بعد معنوی تخت فولاد بلکه با بعد هنری، میراثی و گردشگری آن آشنا شوند. صرفاً اصفهان را نباید به سی‌وسه پل، پل خواجو و منارجنبان بشناسیم.

حجت الاسلام مهروی‌پور گفت: اتفاقات خوبی از باب معرفی مجموعه تخت فولاد رقم خورده است، از جمله دانشنامه معظم تخت فولاد که در چهار جلد به رشته تحریر درآمده و دانشمندان علمی آن را به نگارش درآوردند که می‌توان شرح حال بزرگان را در آن مطالعه کرد.

کد خبر 574004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.