هویت اصفهان برگرفته از مشاهیر و مفاخر آن است

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: هویت اصفهان برگرفته از مشاهیر و مفاخر آن است، لذا تمام تلاش ما در هفته فرهنگی معرفی این بزرگان به جوانان و نوجوانان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز _دوشنبه، نوزدهم اردیبهشت‌ماه_ در بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت ساخت حرم امامان در تخت فولاد، اظهار کرد: به بزرگان، مشاهیر و شهدایی که در این سرزمین به خاک سپرده شدند، درود می‌فرستم، تخت فولاد و گلستان شهدا دو مکان مقدس به عنوان مرکز ثقل معنوی شهر نگینی بر انگشتری اصفهان است.

وی ادامه داد: در لحظات و ساعات پایانی هفته فرهنگی اصفهان هستیم، هفته‌ای برای بزرگداشت اصفهان دوست داشتنی که سرشار از گنجینه‌ها و اتفاقاتی است که از گذشته دور تا امروز هویت و شخصیت آن را ساخته و ما به آن افتخار می‌کنیم.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: پایان بخشیدن به برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان را به فال نیک می‌گیرم، اینکه در اختتامیه هفته فرهنگی اصفهان از هنرمندان اصفهانی تجلیل می‌کنیم که بسیاری از آثار آن‌ها زینت بخش امامان معصوم بقاع متبرکه است.

وی اضافه کرد: خدا را شاکریم که در شهری زندگی می‌کنیم که افتخار و فخر همه هنرمندان آن خدمت و انجام کار هنری برای ائمه معصومان است.

شاهمرادی افزود: آرزو می‌کنم همه ما بتوانیم برای بازسازی قبور ائمه‌ای که فاقد بقعه و ضریح هستند به ویژه ائمه بقیع قدم کوچکی برداریم و ساخت حرم بقیع نصیب اصفهانی‌ها شود.

وی گفت: تلاش کردیم در هفته فرهنگی، اصفهانی‌ها بیشتر اصفهان را بشناسند و در این راستا با همت مجموعه‌های مختلف شهرداری به ویژه حوزه فرهنگی این هفته برای مردم متفاوت برگزار شد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانستیم به این اتفاقات بعد بین‌المللی و ملی بدهیم و همه در کنار هم برای اعتلای نام اصفهان تلاش کردند.

وی گفت: هویت اصفهان برگرفته از مشاهیر ومفاخر آن است، در این راستا تمام تلاش ما در هفته فرهنگی معرفی این بزرگان به جوانان و نوجوانان بود.

شاهمرادی تاکید کرد: باید کمک کنیم تا شهر ما هویت خود را بیش از پیش پاسداری کند، همه ما پاسدار اصفهان هستیم، در واقع اصفهان با هویت فرهنگی‌، مذهبی و تاریخی باید توسط مردم نگهداری شود.

کد خبر 574003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.