تعداد گردشگران کاشان در تعطیلات فطر با ایام نوروز برابری کرد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از برابری حضور گردشگران در بناهای تاریخی کاشان در ایام تعطیلات عید فطر با تمامی روزهای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر صادقی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها با توجه به تقارن ایام عید فطر با آغاز فصل گلاب‌گیری کاشان، حضور جمعیت قابل توجه گردشگران در شهرستان کاشان روشن و مشخص بود، چندین سال است که تبلیغات و زیر ساخت‌های مناسب اقامتی، کاشان را به مقصد گردشگری تبدیل کرده و حضور جمعیت گردشگر در مناسبت‌ها و اعیاد، دور از ذهن نبود.

وی ادامه داد: با توجه به قرارگیری تعطیلات عید فطر در دو روز منتهی به پایان هفته و برگزاری تورهای گلاب گیری همزمان با حضور خانواده‌ها با خودروهای شخصی در این ایام، موجب ازدحام بیش از حد شده بود که نیاز به تدبیر داشت، هرچند از قبل پیش بینی‌هایی صورت گرفته بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: تمامی مراکز اقامتی، پذیرایی و خدماتی شهرستان از قبل برای پذیرش میهمانان آماده بودند و در کنار آن تمامی رستوران‌ها نیز این آمادگی را چه در کاشان و چه در بخش‌های قمصر، نیاسر و برزک داشتند.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات ستادی در اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، تمامی بناهای تاریخی برای پذیرایی از میهمانان آماده شد و حدود ۶۰ نیروی اداری در راستای تسهیل خدمات دهی در ابنیه تاریخی مستقر شدند. علاوه بر این، حدود ۵۰ راهنمای بنای تاریخی نیز برای اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران به کارگیری و در ابنیه تاریخی مستقر شدند.

صادقی ادامه داد: برای تسهیل اطلاع رسانی بیشتر و پاسخگویی به گردشگران خارجی نیز دستگاه‌های راهنمای الکترونیکی ۱۰ زبانه در بناهای تاریخی مستقر شد. همچنین با پیش بینی صورت گرفته و با توجه به عدم رفع خطر شیوع کرونا ۱۰ دستگاه فروش بلیط الکترونیکی نیز در باغ فین، ۲ دستگاه در خانه بروجردی و ۲ دستگاه در محوطه باستانی سیلک فعال بود، تا صف‌های طولانی خرید بلیط کاهش یابد، هرچند از قبل اطلاع رسانی خوبی نیز برای امکان خرید بلیط از سایت و اپلیکیشن‌ها صورت گرفته بود.

وی گفت: در روز نخست قبل از تعطیلات، تمامی ظرفیت‌های اقامتی موقت از جمله حسینیه‌ها، مدارس، پارک‌ها، کمپ‌های عمومی و سوله‌های ورزشی نیز به کارگیری شد، ضمناً"در خصوص طرح ترافیکی ویژه ای نیز برای این ایام تصمیمات خوبی گرفته شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطر نشان کرد: اگر چه از یک هفته پیش از آغاز تعطیلات عید سعید فطر ستاد سفر استان به صورت گسترده نسبت به تکمیل ظرفیت اقامت در برخی شهرستان‌های استان از جمله اطلاعیه‌های مکرری صادر کود، با این حال در ادامه و در روز نخست تعطیلات عید فطر آمار گردشگران نسبت به روز قبل افزایش داشته و رشد بی سابقه‌ای را نسبت به سنوات قبل شاهد بودیم و از همان روز نخست، اطلاع رسانی در خصوص تکمیل ظرفیت اقامتی توسط اداره کاشان در چند مرحله صورت گرفت و از هموطنان درخواست شد تا سفرهای خود را به روزهای بعد از تعطیلات عید فطر موکول کنند، اما با توجه به شروع سفرها، جمعیت قابل توجهی یا از این موضوع مطلع نشدند و یا اینکه به سفر خود به مقصد کاشان ادامه دادند، که این امر باعث ازدحام بیش از حد در روزهای پایانی هفته شد.

وی در پایان گفت: طرح ترافیکی در روزهای بعدی اجرا شد و گیت هایی تعریف، و از تردد اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی در محورهای شاخص جلوگیری شد و تمامی آنها به سمت پارکینگ‌های موقت هدایت شدند و مسافران با وسایل نقلیه عمومی که از قبل برنامه ریزی شده بود به سمت ابنیه تاریخی هدایت می‌شدند، همچنین شهرداری نیز نسبت به استقرار بیش از ۲۰ دستگاه اتوبوس واحد و یک دستگاه اتوبوس گردشگری در محورهای شاخص و پر ترافیک گردشگری اقدام نموده تا گردشگران را از پارکینگ‌ها به ابنیه تاریخی انتقال دهند.

کد خبر 573973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.