نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار  ذوب‌آهن و پرسپولیس

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز ذوب‌آهن و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا ا، ذوب‌آهن و پرسپولیس از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه _ نوزدهم اردیبهشت ماه _ در اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه در نهایت با تساوی یک بر یک دو تیم خاتمه یافت. قضاوت این دیدار حساس را پیام حیدری عهده‌دار بود که روز نسبتاً آرامی را در فولادشهر گذراند. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

سرنگون شدن عبدی

در پنجاه و یکمین دقیقه مسابقه مهدی عبدی که قصد داشت روی پاس هم تیمی خود ضربه نهایی را به سمت دروازه ذوب‌آهن شلیک کند، در محوطه نقش بر زمین شد علیرغم اعتراض پرسپولیسی‌ها، داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

رودنیل: ادامه بازی درست بود.

سلیمانی: در این صحنه عبدی تلاش کرد از داور پنالتی بگیرد و به زیرکانه خود را با مدافع ذوب‌آهن درگیر کرد ولی خطایی از سوی مدافعین صورت نگرفته و دستور به ادامه بازی صحیح بود.

برهم خوردن تعادل عبدی در نبرد تن به تن

در دقیقه ۵۴ عبدی دوباره در تقابل با مدافعین سبزپوش تعادل خود را از دست داد اما باز هم حیدری دستور به ادامه بازی داد.

رودنیل: ادامه بازی صحیح بود.

سلیمانی: در این صحنه عبدی تلاش کرد از داور پنالتی بگیرد و به زیرکانه خود را با مدافع ذوب‌آهن درگیر کرد ولی خطایی از سوی مدافعان صورت نگرفته است و دستور به ادامه بازی صحیح بود.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: حیدری در این بازی قضاوت و بازی خوانی خوبی داشت. تمام اخطارهایی که داد، صحیح بودند. هند لک که توسط کمک داور گرفته شد، به درستی اعلام شد. تنها اشتباه تیم داوری در دقیقه ۷۵ بود که کمک داور دوم در گرفتن آفساید مهاجم ازبکستانی پرسپولیس عجله کرد.

سلیمانی: پیام حیدری قضاوت خیلی خوبی را انجام داد و به موقع از کارت‌های زرد خود استفاده کرد. در نیمه اول لک توپ را ابتدا درون محوطه گرفت و پس از گذشتن از خط، توپ را رها کرد که کمک داور به اشتباه هند لک را گرفت و حیدری هم تصمیم کمک داور خود را تأیید کرد. در دقیقه ۷۵ کمک داور در اعلام آفساید تمیروف عجله کرد و این در حالی بود که عبدی در موقعیت آفساید قرار داشت و اگر کمی صبر می‌کرد، این موقعیت خوب را از پرسپولیس سلب نمی‌کرد. در مجموع اشتباه تأثیرگذاری را از سوی داور شاهد نبودیم، اما کمک داور در دو صحنه اشتباه کرد.

کد خبر 573967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.