همکاری اصفهان و لهستان الگوی خوبی برای ملت‌های جهان است

شهردار اصفهان گفت: تجربه همکاری اصفهان و لهستان الگوی خوبی برای تمامی ملت‌های جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده امروز _دوشنبه، نوزدهم اردیبهشت‌ماه _در آئین افتتاح نمایشگاه عکس کودک لهستانی در اصفهان، با بیان اینکه حضور وزیر امور خارجه لهستان در فصل اردیبهشت برای ما غنیمت است، اظهار کرد: ارتباطات اصفهان و لهستان به ۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد، هرچند در این سال‌ها فراز و نشیب‌هایی در این روابط بوده است، اما همواره خاطرات خوبی از مردم لهستان در اذهان مردم اصفهان قرار دارد.

وی افزود: مرور خاطرات تلخ و شیرین این نوید را می‌دهد که می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد روابط مناسبی بین اصفهان و لهستان باشیم، زیرا بر اساس فرهنگ ایران یاد گرفته‌ایم که ابتدا بر غم کسی نیفزاییم و باعث رنجش و آزار دیگران نشویم و هر طور می‌توانیم از غم دیگران بکاهیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اصفهانی‌ها مردمان میهمان‌نوازی هستند و همواره این شهر میزان کسانی بوده است که مورد ظلم قرار گرفته‌اند، بر همین اساس هر کسی به این شهر قدم گذاشته مورد استقبال قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بچه‌های لهستانی ۸۰ سال پیش به اصفهان آمدند با گرمی از آنها استقبال شد و این افتخار را داشتیم که حدود پنج سال میزبان ۲۵۰۰ کودک لهستانی باشیم و همواره بر این فرصت میزبانی می‌بالیم.

قاسم‌زاده ادامه داد: آرزوی ما این است که در هیچ کجای جهان جنگی برقرار نشود، هرچند این آرزو اجتناب‌ناپذیر است، اما تلاش خواهیم که صلح و دوستی را در تمامی دنیا نوید دهیم و اگر ناخواسته در گیر اتفاقات تلخی شدیم، سعی می‌کنیم همزمان خوبی‌ها را نیز توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: تجربه مشترک اصفهان و لهستان می‌تواند یک تجربه خوب برای ملت‌های جهان باشد.

کد خبر 573961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.