دیدگاه امیدوارکننده مدیریت مناطق نفت‌خیز در توسعه شهری

شهردار اهواز گفت: دیدگاه مدیریت مناطق نفت خیز جنوب نسبت به همراهی با مدیریت شهری امیدوار کننده است، نمونه آن را در پرداخت بخشی از بدهی خود که صرف سهم شهرداری برای تهیه ۶۵ دستگاه اتوبوس در شب عید مشاهده کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی امروز _دوشنبه، نوزدهم اردیبهشت‌ماه_ در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز که با حضور مدیرعامل سازمان مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد، اظهار کرد: انتظاری که از نفت در شهر و استان وجود دارد از منظرهای مختلف متفاوت است، این تصور وجود دارد که با وجود عوارض آلایندگی، اهواز هیچ مشکلی ندارد و شهرداری اهواز با این عوارض اداره می‌شود، اما واقعیت اینگونه نیست.

وی افزود: مردم انتظار دارند وقتی شهر و استان خود سهم مهمی در بودجه عمومی دولت دارد، حداقل‌های معیشت زندگی آنها تأمین شود، اگر در گذشته این اتفاق رخ نداده است یا با سرعت کمی اتفاق افتاده است، امروز با توجه به همراهی شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری فرصت مناسبی ایجاد شده است تا با تعامل و همراهی مشکلات برطرف شود.

شهردار اهواز ادامه داد: دیدگاه مدیریت مناطق نفت خیز جنوب نسبت به همراهی با مدیریت شهری امیدوار کننده است، نمونه آن را در پرداخت بخشی از بدهی خود که صرف سهم شهرداری برای تهیه ۶۵ دستگاه اتوبوس در شب عید مشاهده کردیم.

وی تاکید کرد: بخش دیگر هزینه تهیه این اتوبوس‌ها را دولت پرداخت کرد، این در حالی است که در ۱۶ سال اخیر بخش یارانه‌ای دولت در این خصوص پرداخت نشده بود برای اولین بار پس از ۱۶ سال چنین اقدام عملیاتی صورت گرفت.

امینی تصریح کرد: همه از مشکلات شهر اهواز خبر دارند و نیازی به بیان مجدد نیست، اما دغدغه‌هایی وجود دارد که باید به دنبال حلقه‌های مفقوده مسبب وضع موجود باشیم، زیرا همه نگران استمرار وضعیت کنونی هستیم.

وی گفت: وقتی در استان و شهری این همه سرمایه و منابع در حوزه‌های مختلف وجود دارد، چرا باید در این وضعیت قرار داشته باشد؟؛ بخشی از مشکلات موجود به اقلیم و شرایط آب و هوایی خوزستان باز می‌گردد و ریزگردها نیز جدیداً به آن اضافه شده است و بخش دیگری نیز به جنگ و عوارض ناشی از آن بر می‌گردد.

شهردار اهواز تاکید کرد: باید از شرایط، فرصت ایجاد شده و تفکر مدیریتی حاضر با یک حرکت شتابنده برای جبران گذشته استفاده کنیم چرا که چشم و امید مردم به حاکمیت اسلامی و دولت انقلابی حاضر است.

وی ادامه داد: مدیریت شهر و سایر دستگاه‌ها جدا از هم نیستند و مردم همه را به عنوان دولت جمهوری اسلامی نگاه می‌کنند، این همپوشانی‌ها و هم افزایی ها می‌تواند بخش مهمی از گذشته را جبران کند و برخی از آلام مردم اهواز تسکین داده شود.

وی با تاکید بر اینکه با نگاه تعاملی ایجاد شده می‌توانیم بر اساس منطق و در چهارچوب قانون با تولید ارزش افزوده برای عمران و آبادانی شهر تلاش کنیم، اضافه کرد: در شهرداری اهواز از طریق برنامه‌ریزی و مصوبات صورت گرفته به دنبال این هستم که سهم عمرانی را نسبت به سهم جاری هزینه‌های بودجه افزایش دهیم.

کد خبر 573960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.