از کشف محموله سنگین مهمات جنگی تا سرقت گازوئیل از شاه لوله اصلی شازند

کشف محموله سنگین مهمات جنگی، شنای مرگبار جوان ۱۸ ساله در کارون، کلاهبرداری میلیاردی به بهانه خرید دمپایی، سرقت گازوئیل از شاه لوله اصلی شازند، کشف گوجه فرنگی‌های تریاکی، بازداشت زن و شوهر جوان در جاده چالوس را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سیدمحمد صالحی فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: در تداوم اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاقچیان و دارندگان سلاح غیرمجاز، مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خوزستان با تسلط اطلاعاتی در سطح استان، فعالیت یک باند قاچاق مهمات در شهرستان شادگان را تحت رصد قرار دادند.

وی افزود: مأموران پلیس با رصد مستمر اطلاعاتی، مقر قاچاقچیان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی عملیاتی مقتدرانه، باند قاچاق مهمات را زیر ضربه برده و سرکرده آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان ادامه داد: در بازرسی از مقر قاچاقچیان ۱۶ هزار و ۷۳۳ فشنگ جنگی کلاشینکف و کلت کمری، یک قبضه کلت کمری و مقادیری مواد مخدر تریاک کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد و امید است با تداوم این روند و برخورد قاطع دستگاه قضائی شاهد امنیت پایدار در سطح این استان باشیم.

شنای مرگبار جوان ۱۸ ساله در کارون

سرهنگ نجم‌الدین سهرابی رئیس پلیس خرمشهر، اظهار کرد: روز گذشته درپی اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر یک فقره غرق‌شدگی در رودخانه کارون واقع در حفار غربی از توابع شهرستان خرمشهر، بلافاصله مأموران گشت کلانتری ۱۲ به همراه پلیس آگاهی در محل حاضر شدند.

وی افزود: با بررسی انجام شده مشخص شد یک جوان ۱۸ ساله جهت شنا وارد آب شده و به علت ناآشنایی با فنون شنا غرق شده است و جسد وی توسط غواصان و افراد محلی از آب بیرون آورده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر خاطرنشان کرد: به یاری خدا با توجه به شروع فصل گرما و آغاز شنا در رودخانه‌ها و جداول شهرستان با نظارت، کنترل و آموزش لازم از سوی خانواده‌ها، شاهد چنین حوادث تلخ و دلخراشی نباشیم.

کلاهبرداری میلیاردی به بهانه خرید دمپایی

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار کرد: شخصی به هویت معلوم با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه کرد و اظهار کرد که از طریق فضای مجازی و برنامه دیوار با فردی که خود را فروشنده عمده دمپایی معرفی کرده آشنا شده و جهت خرید مبلغ ۱۳۱ میلیون ریال به حساب او واریز کرده که متأسفانه مورد کلاهبرداری قرار گرفته است؛ لذا مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا دزفول قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و اقدامات تخصصی انجام شده مشخص شد چندین متهم مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و با هماهنگی و اخذ دستور مقام قضائی، طی عملیاتی غافلگیرانه متهمان دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس فتا انتقال داده شدند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ادامه داد: متهمان در مواجهه با مستندات و ادله جمع‌آوری شده، به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و در تشریح شگرد مجرمانه خود اظهار کردند که با درج آگهی‌های مختلف و جعلی در سایت دیوار اقدام به فریب شهروندان نموده و شماره حساب فروشگاه‌های مختلفی را به قربانیان ارائه کرده‌اند و پس از ارسال مبلغ از سوی قربانیان خود نیز کالا را از فروشگاه دریافت می‌کردند.

وی با اشاره به برگرداندن مبالغ برداشت شده به حساب شاکی، تصریح کرد: با توجه به اقرار صریح متهمان به اتهام وارده، پرونده به دادسرا ارسال شد و متهمان ضمن قرار مناسب صادره روانه زندان شدند. درخصوص آگهی‌های جعلی با هدف کلاهبرداری در سایت دیوار، طی چندین مرحله از طریق پلیس فتا تعاملات لازم با مدیریت این سایت صورت گرفته است. همچنین در تمام آگهی‌های مندرج در این سایت هشداری از سوی پلیس فتا مبنی بر اطمینان از انجام معامله و پرداخت وجه ارائه شده است.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: سایت دیوار در پیامی آموزشی اعلام کرده که این سایت، هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله افراد ندارد؛ لذا علی‌رغم این هشدارهای امنیتی در صورتی که افرادی قربانی کلاهبرداران شوند باید شکایت فرد از طریق سیستم قضائی به پلیس فتا ارجاع داده شود، که در این صورت حتماً مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و بزهکاران از رصد و پیگیری پلیس، در امان نیستند.

وی خاطرنشان کرد: این پلیس به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و در صورتی که کاربران با موارد مجرمانه و یا مشکوک مواجه شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

سرقت گازوئیل از شاه لوله اصلی شازند

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: شب گذشته عوامل حراست شرکت نفت از افت فشار در شاه لوله اصلی انتقال گازوئیل شازند به تهران و احتمال سرقت گازوئیل اعلام شکایت کردند و بلافاصله تیمی از مأموران با همراهی عوامل حراست این شرکت، مسیر انتقال لوله گازوئیل را بررسی کردند.

وی با اشاره به اینکه مأموران در پیجوئی‌های انتظامی متوجه خروج یک دستگاه تریلی تانکردار به همراه یک دستگاه خودروی پژو پارس از مسیر خاکی به اتوبان الغدیر شدند، افزود: بلافاصله دستور توقف هر دو خودرو اعلام شد اما راننده خودروی سواری بدون توجه به دستورهای پلیسی از محل متواری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به دستگیری راننده خودروی تریلی و سرنشین آن، ادامه داد: در بررسی انجام شده مشخص شد خودروی تریلی حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل فاقد بارنامه و مدارک قانونی است. متهمان به سرقت گازوئیل از شاه لوله اصلی انتقال گازوئیل معترف شدند و دستگیری متهم متواری در دستور کار پلیس ری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی گازوئیل کشف شده را حدود سه میلیارد ریال اعلام کردند، خاطرنشان کرد: پس از توقیف خودروی تریلی، پایان تحقیقات و تشکیل پرونده متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف گوجه فرنگی‌های تریاکی

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران، اظهار کرد: با انجام بررسی و تحقیقات پلیسی مشخص شد راننده و سرنشین یک دستگاه کامیون تحت پوشش بار گوجه فرنگی، مقادیر موادمخدر در بار گوجه پنهان کرده‌اند و قصد انتقال آن را از استان‌های مرکزی کشور به پایتخت دارند.

وی افزود: با انجام تعقیب و مراقبت، در یک عملیات موفق و به موقع توسط مأموران زبده پلیس مبارزه با مواد مخدر، راننده کامیونت و همدست وی دستگیر شدند و در بازرسی پلیس از خودرو ۶۸ کیلو تریاک که در لابه‌لای بار جاساز شده بود، کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل شدند و پس از تشکیل پرونده و انجام بازجویی و تفهیم اتهام، در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

بازداشت زن و شوهر جوان در جاده چالوس

سرهنگ علی‌اکبر خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان چالوس با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات متهمان را که زن و شوهر بودند حین حمل مواد مخدر با یک خودروی سواری پژو که از استان البرز وارد شد در محور کندوان در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف پنج کیلوگرم تریاک در بازرسی از خودروی متهمان خبر داد و تصریح کرد: این سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با بیان اینکه مقابله با پدیده شوم موادمخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت افراد در تهیه و توزیع مواد مخدر را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 573943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.