ذوب آهن یک _ پرسپولیس یک/ توقیف جام ششم در اصفهان

ذوب‌آهن در هفته بیست وششم لیگ برتر مقابل پرسپولیس قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز دوشنبه _نوزدهم اردیبهشت ماه_ تیم فوتبال ذوب آهن در هفته بیست و ششم لیگ برتر در ورزشگاه فولادشهر از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه رو در روی پرسپولیس قرار گرفته بود که این دیدار با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

هفته بیست و ششم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های ذوب آهن و پرسپولیس

ورزشگاه: فولادشهر

داور: پیام حیدری

ذوب آهن اصفهان: حبیب فر عباسی، حامد نورمحمدی، سیدمحمد قریشی، مسعود ابراهیم زاده، آرمان قاسمی، سجاد جعفری، سجاد دانایی، سعید باقر پسند (دقیقه ۸۰- رضا خالقی‌فر)، محمد خدابنده‌لو (دقیقه ۶۹- شنانی)، سینا اسدبیگی، سجاد آشوری (دقیقه ۸۱- محمد امین درویشی)

سرمربی: مهدی تارتار

پرسپولیس تهران: حامد لک، سیدجلال حسینی (دقیقه ۸۵- علیرضا ابراهیمی)، علی نعمتی، رامین رضائیان (دقیقه ۸۵- سیامک نعمتی)، سعید آقایی (دقیقه ۳۵- وحید امیری)، میلاد سرلک، رضا اسدی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، حامد پاکدل (دقیقه ۴۶- مهدی عبدی)، شرزود تمیروف

سرمربی: یحیی گل محمدی

کارت زرد: علی نعمتی (دقیقه ۱۱، از پرسپولیس) - سعید باقر پسند (دقیقه ۲+۴۵- از ذوب‌آهن)

کارت قرمز: -

گل‌ها: سعید باقر پسند (دقیقه ۲، برای ذوب آهن) - شرزود تمیروف (دقیقه ۵۵- برای پرسپولیس)

شرح بازی:

شاگردان تارتار در همان ابتدا میهمان را غافل‌گیر کرده و در دومین دقیقه به گل رسیدند. در ادامه پرسپولیسی‌ها برای جبران گل خورده جلو کشیدند. با این وجود ذوبی‌ها هم دست از حمله برنداشتند و نیم‌نگاهی به گل بعدی داشتند.

اواسط نیمه اول ذوب‌آهن کاملاً بر توپ و میدان مسلط شد و پرسپولیس را مجبور به دفاع کرد. در ادامه نیز توپ دیگری از خط دروازه‌ها نگذشت تا بازی با همین نتیجه در نیمه اول خاتمه یافت.

نیمه دوم را پرسپولیسی‌ها بهتر آغاز کردند و حلقه محاصره را روی دروازه ذوب‌آهن تنگ کردند. حملات سرخ‌پوشان خیلی زود جواب داد و تمیروف با ثبت نخستین گل خود، بازی را به تساوی کشاند. بعد از گل عطش شاگردان گل محمدی کاهش نیافت به حملات خود ادامه دادند. در اواخر مسابقه روند بازی رو به کندی رفت تا در نهایت دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دهند.

شرح گل:

۱_۰ (دقیقه ۲، سعید باقر پسند): سانتر بازیکن ذوب آهن با ضربه سر باقر پسند همراه بود و این ضربه وارد دروازه پرسپولیس شد.

۱_۱ (دقیقه ۵۵، شرزود تمیروف): پاس بی‌نقص مهدی ترابی، تمیروف را از گوشه محوطه راه انداخت و شوت سرکش او پس از برخورد به دستان فرعباسی، به تور چسبید.

دقایق حساس:

دقیقه ۱- موقعیت حساس ذوبی ها را جعفری نتوانست وارد دروازه کند.

دقیقه ۹- تک به تک سجاد دانایی و لک را بازیکن ذوب آهن سعی داشت توپ را از بالای سر گلر وارد دروازه کند که توپ به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۲۰- ضربه سر سید جلال حسینی روی کاشته ارسالی رضائیان را فر عباسی درازکش در اختیار گرفت.

دقیقه ۳۶- در شلوغی محوطه ذوبی‌ها صاحب موقعیت خوبی شدند ولی شوت مهاجم این تیم از چند متری دروازه را اسدی با سر دور کرد.

دقیقه ۳۷- ضربه سر اسدی به سمت دروازه خودی با اختلاف بسیار اندک از بالا دروازه پرسپولیس به کرنر رفت.

دقیقه ۴۰- شوت فنی مهاجم ذوب‌آهن به شکلی خطرناک از کنار دروازه لک به بیرون رفت.

دقیقه ۵۰- حرکت تمیروف در طول محوطه و شوت او جایی در چهارچوب ذوب‌آهن نداشت.

دقیقه ۵۴- شجاعی از پشت هجده قدم شوت فنی خود را روانه دروازه ذوب‌آهن کرد و فر عباسی با یکدست توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۱- حرکتی مشابه گل نخست پرسپولیس دوباره توسط این تیم پایه‌ریزی شد اما این بار شوت تمیروف به شکلی خطرناک از کنار دروازه فر عباسی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸- ترابی با تکنیک خود از چپ به درون محوطه ذوب‌آهن زد و قصد داشت از زاویه بسته دروازه را باز کند که فر عباسی با پا مانع شد.

دقیقه ۸۵- کاشته تند و تیز ترابی به دهانه دروازه آمد اما بازیکنان پرتعداد پرسپولیس در زدن ضربه نهایی موفق نبودند.

نکات ویژه:

* در پنجاه و یکمین دقیقه مسابقه مهدی عبدی که قصد داشت روی پاس هم تیمی خود ضربه نهایی را به سمت دروازه ذوب‌آهن شلیک کند، در محوطه نقش بر زمین شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

* در دقیقه ۵۴ عبدی دوباره در تقابل با مدافعین سبزپوش تعادل خود را از دست داد اما باز هم حیدری دستور به ادامه بازی داد.

* شرزود تمیروف پس از آنکه موفق به گشودن دروازه ذوب‌آهن شد، پیراهن خود را درآورد که پیام حیدری بی‌درنگ او را با کارت زرد جریمه کرد.

* وحید امیری به دلیل مصدومیت در نودمین دقیقه مجبور به ترک زمین شد. او در این دیدار پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت برای پرسپولیس به میدان رفته بود.

کد خبر 573936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.