نخستین یادواره شهدای جاوید الاثر استان لرستان برگزار شد

نخستین یادواره ۱۶۳ شهید جاویدالاثر استان لرستان توسط شهرداری خرم‌‍آباد در سالن همایش‌های بانک صادرات لرستان برگزار شد. در این همایش صادق آهنگران مداح شاخص دوران دفاع مقدس به مداحی و روضه‌خوانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حاشیه این همایش باشکوه که با حضور مسئولان شهری، استانی، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و استقبال گرم شهروندان برگزار شد، سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد اظهار کرد: گسترش فرهنگ ناب ایثار و شهادت اولویت اول برنامه‌های فرهنگی شهرداری خرم آباد است.

وی با تاکید بر اینکه باید به هر شکل که می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهدا را زنده نگه داریم، افزود: نخستین یادواره ۱۶۳ شهید جاویدالاثر لرستان به میزبانی شهرداری خرم آباد برگزار شد و امیدوارم که بتوانیم در ادامه نیز شاهد برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی و ارزشی در خرم‌آباد باشیم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام علی سرلک، عضو ستاد مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه جز فرهنگ شهادت چیزی نمی‌تواند کشور را از بن بست نجات دهد، خاطرنشان کرد: اگر شهدا نبودند ده‌ها بار کشور از هم پاشیده بود.

وی افزود: شهدا نیاز به یادواره، همایش و چاپ کتاب ندارند، این اقدامات خوب است اما مهم‌ترین اقدام برای پیروی از آنها کار کردن برای مردم و رضایت‌مندی آنها است.

عضو ستاد مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ما به یاد و نام شهدا و فرهنگ شهادت نیاز داریم و در این راستا باید گره‌ای از مشکلات مردم باز و برای مردم کار کنیم. رانت‌خواران باید از برگزاری چنین همایش‌ها و یادواره‌هایی بترسند و پس از این یادواره‌ها فهرستی از برنامه‌ها و رویکردهای عملی برای رفع مشکلات مردم داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سرلک با بیان اینکه فشارها و مشکلات اقتصادی حق مردم نیست، تاکید کرد: با وجود همه مشکلات معیشتی و اقتصادی و حتی آنانی که به اوج ناراحتی و پرخاش رسیده‌اند، زمانی که نام شهدا مطرح می‌شود، از موضع خود عقب‌نشینی می‌کنند.

وی گفت: رشادت‌های رزمندگان لرستانی در لشکر ۵۷ وصف‌ناشدنی است، به گونه‌ای که خیابان‌های این استان مزین به عطر پیکرهایی بود که با خدا معامله کردند و در راه دفاع از این آب و خاک به شهادت رسیدند.

به گزارش ایمنا، در حاشیه یادواره شهدای جاویدالاثر لرستان، از کتاب «قافله‌ی اشک‌وآه» با پژوهش و نگارش آرش احمدی رونمایی شد. در این کتاب که ۵۵۰ صفحه است نوحه‌ها، مرثیه‌ها و روضه‌های حاج صادق آهنگران سه دهه پس از دفاع مقدس توسط انتشارات شاپورخواست به چاپ رسیده است.

در این مراسم از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان، فرمانده انتظامی استان، جانشین فرماندهی لشگر ۸۴ پیاده لرستان، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و سایر مسئولان، ۴۴ تابلو فرش مزین به تمثال شهدای جاویدالاثر استان لرستان به خانواده‌های شهدا اهدا شد.

رونمایی از کتاب «بهشت بی‌نشان» شامل بخش‌هایی از وصایای شهدای جاویدالاثر دفاع مقدس در لرستان، بخش دیگری از آئین‌های برگزار شده در نخستین یادواره شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد بود.

کد خبر 573924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.