آیا بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار افت می‌کند؟

قدرت و شیب ریزش زیاد از پیش بینی های بیت کوین در ۱۹ اردیبهشت ماه است که تا محدوده ۳۰ هزار دلار، احتمال تداوم افت قیمت وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۳ هزار و ۴۰۷ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۳۹ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۴۳۱ دلار

تغییرات: کاهش ۴.۵۴ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۴۴ دلار و ۳۸ سنت

تغییرات: کاهش ۴.۳۱ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۵۶۳ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۵۸ درصدی

کاردانو (ADA): ۰۶۹۸ دلار

تغییرات: کاهش ۶.۲۲ درصدی

سولانا (SOL): ۷۳ دلار و ۸۵ سنت

تغییرات: کاهش ۵.۴۲ درصدی

ترا (Tera): ۶۱ دلار و ۱۰ سنت

تغییرات: کاهش ۵.۹۷ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۵۰ دلار و ۲۴ سنت

تغییرات: کاهش ۶.۹۱ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۲۱ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۳۷ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۲ دلار و ۷۲ سنت

تغییرات: کاهش ۶.۲۷ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

حمایت: ۳۰ هزار دلار

مقاومت :۳۵، ۳۷ و ۴۰ هزار دلار

پیش بینی: قدرت و شیب ریزش زیاد است و پیش بینی می‌شود که تا محدوده ۳۰ هزار دلار تداوم افت قیمت وجود داشته باشد، به دلیل وجود شیب بالای ریزش یکی از احتمالات در تحلیل این است که در محدوده حمایتی بعدی احتمال بازگشت کم خواهد بود زیرا این شیب نشان از وجود فروشندگان پرانگیزه و پر قدرت است، با وجود اینکه rsi در محدوده بیش فروش قرار گرفته همچنان برآورد می‌شود که روند نزولی تداوم داشته باشد. (سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

دامیننس بیت کوین: ۴۱.۸۵ درصد

دامیننس اتریوم: ۱۹.۴۳ درصد

دامیننس تتر: ۵.۳۹ درصد

دامیننس بی ان بی: ۳.۷۴ درصد

دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۳۸ درصد

دامیننس کاردانو: ۱.۵۳ درصد

دامیننس سولنا: ۱.۵۹ درصد

دامیننس ریپل: ۱.۷۵ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمزارزها

یک هزار و ۵۱۸ میلیارد دلار

اخبار بازار رمزارزها

اپلیکیشن کوینکس از گوگل پلی حذف شد

بر اساس گزارش‌های موجود، اپلیکیشن صرافی کوینکس (CoinEx) اخیراً از بازار گوگل پلی حذف شده است. گفتنی ا ست برنامه کوینکس در اپل استور نیز قابل‌مشاهده نیست. با این حال، هنوز کوینکس در این رابطه اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است و دلیل حذف‌شدن برنامه مشخص نیست. صرافی کوینکس یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های مورداستفاده ایرانیان بود که در مهر ماه سال گذشته با درخواست برخی از نمایندگان مجلس فیلتر شد.

کاهش ۳۰ درصدی فروش NFT ها در هفت روز گذشته

تعداد کیف پول‌های فعالی که در هفت روز گذشته معامله NFT انجام داده‌اند، همراه با تعداد کل خریداران، از اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) تاکنون رو به کاهش بوده است. بر اساس آمار بازار، تعداد کیف پول‌ها با کاهش ۶۹ درصدی در هفت روز گذشته به ۱۶٬۷۹۲ آدرس و خریداران با کاهش تکان‌دهنده ۸۴ درصدی به ۱۰,۵۰۳ نفر رسیده است.

اینستاگرام به‌زودی پشتیبانی از توکن‌های غیرمثلی را آغاز می‌کند

ظاهراً اینستاگرام آماده راه‌اندازی قابلیتی است که امکان نمایش توکن‌های غیرمثلی (NFT) را به کاربران می‌دهد. بر اساس گزارش کوین دسک، پلتفرم رسانه اجتماعی اینستاگرام قرار است از توکن‌های غیرمثلی صادرشده در شبکه‌های اتریوم، سولانا، پالیگان و فلو به‌صورت رایگان پشتیبانی کند. گفتنی است که شرکت متا، مالک اینستاگرام هنوز به‌طور رسمی این اقدام را تأیید نکرده است، اما این گزارش می‌گوید که غول فناوری آمریکایی ممکن است در اوایل هفته آینده یک اعلامیه رسمی در این باره منتشر کند.

در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ (دی ۱۴۰۰)، اینستاگرام خبر از بررسی توکن‌های غیرمثلی داد و در ماه ژانویه نیز فایننشال تایمز در گزارشی مدعی شد که این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو، آزمایشات داخلی مربوط به این قابلیت را آغاز کرده است.

ایالت یوتا کارگروهی را برای گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده است

بعد از تقریباً سه سال بحث در مورد ایجاد یک کارگروه برای نظارت بر بخش بلاک چین و ارزهای دیجیتال، اسپنسر کاکس (Spencer Cox)، فرماندار یوتا، لایحه‌ای را برای ایجاد «کارگروه ویژه بلاک چین و نوآوری‌های دیجیتالی» امضا کرد. این کارگروه وظیفه دارد سیاست‌هایی را برای پذیرش بیشتر بلاک چین، فناوری‌های مالی ونوآوری‌های دیجیتالی ایجاد و ارائه کند. کارگروه مذکور از حداکثر ۲۰ متخصص در زمینه‌های فناوری بلاک چین، ارزهای دیجیتال و فناوری‌های مالی تشکیل خواهد شد.

دادگاه شکایت ترامپ از توئیتر برای لغو مسدودسازی دائمی حسابش را رد کرد

شکایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، علیه توئیتر روز جمعه توسط یک قاضی فدرال رد شد. ترامپ با این شکایت قصد داشت تعلیق دائمی حساب خود در این شبکه اجتماعی را لغو کند. طبق توضیحات قاضی این پرونده، استدلال ترامپ مبنی بر اینکه در این اتفاق حق آزادی بیان در متمم اول قانون اساسی آمریکا نقض شده است، قانع‌کننده نیست؛ زیرا توئیتر یک شرکت خصوصی است و این متمم درباره شرکت‌های خصوصی صدق نمی‌کند.

رابرت کیوساکی: ممکن است در آستانه بزرگترین رکود اقتصادی تاریخ باشیم

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب مشهور «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول»، در مصاحبه اخیر خود گفته است که تورم آ مریکا در آینده بیش از پیش افزایش می‌یابد و از آن جا که حدود ۴۰ درصد مردم این کشور حتی ۱,۰۰۰ دلار هم سرمایه ندارند، زندگی آنها نابود می‌شود. او در ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) در توئیتر خود هشدار داده بود که تمام بازارهای مالی بزرگ در حباب گرفتار شده‌اند. طبق گفته‌های او، شرایط این بازارها می‌تواند به‌سرعت وخیم‌تر شود و ممکن است در آستانه شکل‌گیری بزرگترین رکود اقتصادی تاریخ باشیم.

کلاه‌برداری ۶۲ میلیون دلاری یک شرکت استخراج ارزهای دیجیتال در آمریکا

وزارت دادگستری ایالات متحده اتهاماتی مبنی بر کلاه‌برداری را علیه مدیرعامل یک شرکت استخراج ارزهای دیجیتال اعلام کرد. طبق بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، لوئیز کاپوچی، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت ماینینگ کپیتال کوین (MCC) به سرمایه‌گذاران در مورد توانایی استخراج ارزهای دیجیتال این شرکت و عملکرد توکن اختصاصی آن دروغ گفته است؛ در عین حال، ۶۲ میلیون دلار از وجوه سرمایه‌گذاران را هم به سرقت برده و به یک کیف پول تحت کنترل خود منتقل کرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده می‌گوید که کاپوچی به جرایم متعددی از جمله توطئه برای ارتکاب کلاه‌برداری، توطئه برای ارتکاب پول‌شویی بین‌المللی و ارتکاب چند جرم دیگر متهم شده است. گفتنی است که اگر کاپوچی مجرم شناخته شود، ممکن است تا ۴۵ سال زندان در پیش داشته باشد.

رئیس جمهور منتخب کره جنوبی به‌دنبال اصلاحات در قوانین ارزهای دیجیتال است

یون سوک یول، رئیس جمهور منتخب دولت آینده کره جنوبی از حزب محافظه‌کار، به دنبال اصلاحات در صنعت ارزهای دیجیتال از طریق قانون جدید چارچوب دارایی‌های دیجیتال این کشور است. کمیته انتقالی ریاست جمهوری کره جنوبی یک چارچوب جدید برای ارزهای دیجیتال پیشنهاد کرده که برای تقویت رشد صنعت دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است.

این چارچوب قانونی پیشنهادی، اقدامات محافظت از سرمایه‌گذار را اجرا خواهد کرد و برخی اقدامات در زمینه توکن‌های غیرمثلی و صرافی‌ها را نیز در نظر دارد. در کمال تعجب، این پیشنهاد جدید لغو ممنوعیت عرضه اولیه سکه (ICO) در کره جنوبی که از سال ۲۰۱۷ اجرا شده را هم شامل می‌شود. ی ون سوک یول، رئیس جمهور منتخب کره جنوبی که در انتخابات مارس ۲۰۲۲ پیروز شد؛ از طرفداران سرسخت ارزهای دیجیتال است و قول داده بود که سیاست‌هایی برای مشروعیت بخشی به صنعت ارزهای دیجیتال اجرا کند.

کد خبر 573886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.