آماده‌باش بیش از ۴ هزار نفر از نیروهای خدمات شهری مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از آماده‌باش بیش از چهار هزار نفر از نیروهای خدمات شهری در پی تغییرات جوی پیش‌رو و اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی خراسان رضوی خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به صدور اطلاعیه سطح نارنجی اداره کل هواشناسی و اعلام هشدار درباره وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق و آب‌گرفتگی، طی روز دوشنبه، بیش از چهار هزار نفر از نیروهای خدمات شهری به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی ادامه داد: علاوه بر نیروهای کارگری، بالغ بر ۷۰ دستگاه تانکر، ۱۲ دستگاه پمپ خودمکش، ۱۰۰ دستگاه پمپ سیار، ۶ دستگاه لودر، چهار دستگاه بالابر، هفت دستگاه کمپرسی به همراه ۶۴۵۰ کیسه شن در سطح مناطق سیزده‌گانه شهر مشهد مستقر شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه ۵۰۰ نیروی آتش‌نشان به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه در ۵۴ ایستگاه آتش‌نشانی و حوزه‌های فرماندهی و ستادی این سازمان در آماده‌باش کامل هستند، تاکید کرد: این افراد و تجهیزات در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت بروز حوادث احتمالی مرتبط به بارش نزولات آسمانی به شهروندان خدمت‌رسانی کنند.

وی حل مشکل آب‌گرفتگی را وظیفه شهرداری دانست و گفت: شهرداری متعلق به مردم است و بدون همکاری مردم مشکل حل نمی‌شود؛ لذا از مردم درخواست می‌کنم اگر متوجه شاخ و برگ درختانی می‌شوند که جلوی خروج آب را گرفته است، با جابه‌جایی آن مانع آب‌گرفتگی در خانه خود و همسایگان شوند، از سوی دیگر خروج کمتر از منازل در مواقع بحرانی می‌تواند از بروز مشکل برای شهروندان جلوگیری کند.

کد خبر 573870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.