می‌توانیم مشهد را به سمت شرق توسعه دهیم

شهردار مشهد گفت: فلسفه ذاتی مشهد حرم امام رضا(ع) است، اما امروزه حرم مرکز کالبدی مشهد نیست، مشهد درحال تبدیل شدن به شهر ری و تهران است و ما می‌توانیم مشهد را به سمت شرق توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالله ارجائی با اشاره به فلسفه ذاتی شهر مشهد، اظهار کرد: میزان موفقیت هر سازمان یا مجموعه‌ای با دو معیار سنجیده می‌شود، اولین معیار درصد تحقق اهداف و دومین معیار نداشتن انحراف از فلسفه ذاتی است؛ فلسفه ذاتی شهر مشهد هم حرم امام هشتم (ع) است.

وی ادامه داد: این شهر جوان با قدمت ۱۲۰۰ سال بسیار جمعیت‌پذیرتر از کهن‌شهرهای همسایه خود مانند نیشابور، سبزوار و حتی رادکان است، لذا هرچیزی در شهر مشهد وجود دارد و هر رویدادی که می‌خواهد اتفاق بیفتد، باید نسبتش را به‌صورت مشخص و معین با این فلسفه ذاتی مشخص کرد.

شهردار مشهد در خصوص لزوم جذب زائر در مشهد، اظهار کرد: یکی از پیامدهای شهرهای زیارتی حضور زائران است؛ بر اساس برآورد سال‌های اخیر، حدود ۳۰ میلیون زائر در سال به مشهد سفر می‌کنند که چهار میلیون آن زائران خارجی هستند.

وی تصریح کرد: باید خودمان را برای میزبانی از حدود ۱۰ میلیون زائر آماده کنیم، برای جذب زائر خارجی لوازمی مورد نیاز است، شش ماه پیش یک‌بار اعلام کردم که یکی از الزاماتی شهر مشهد، شهرک فرودگاهی است؛ چیزی که می‌تواند ما را به افق ۱۰ میلیون زائر خارجی در سال نزدیک کند.

ارجائی با تاکید بر اینکه انتقال فرودگاه رهاورد مهم‌تری هم دارد، گفت: ما می‌توانیم مشهد را به سمت شرق توسعه دهیم، فلسفه ذاتی مشهد حرم امام هشتم است اما امروزه حرم مرکز کالبدی مشهد نیست، مشهد در حال تبدیل شدن به شهر ری و تهران است.

وی با بیان اینکه بر روی نقشه فاصله آخرین نقطه جمعیتی غرب مشهد تا مضجع منور امام هشتم ۱۷ کیلومتر است، گفت: فاصله آخرین نقطه جمعیتی شرق مشهد شش کیلومتر است، مشهد مستطیلی است که مرکز ثقل آن، مرکز کالبدی آن نیست، یکی از اشکالاتی که در شهرسازی مشهد وجود دارد همین موضوع است که باید اصلاح شود.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: توسعه به سمت شرق و توقف توسعه به سمت غرب راه‌حل این مشکل است، البته همکاری آستان قدس رضوی، به ویژه تولیت آستان قدس رضوی که حامی توسعه به شرق مشهد هستند، برای عملیاتی شدن این توسعه مؤثر است. در کنار توسعه هوایی، توسعه ریلی هم نیاز است.

کد خبر 573864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.