برگزاری سمینار آموزشی پرواز ترمیک با حضور مدرس آلمانی

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی هیئت انجمن‌های ورزشی اصفهان از برگزاری سمینار آموزشی پرواز ترمیک (طولانی‌مدت و با مسافت دور) در این کلان‌شهر با تدریس «بورخارد مارتنز» مدرس بین‌المللی و مرجع پرواز مسافت از آلمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «محمدرضا غزنوی» درخصوص برگزاری سمینار آموزشی پرواز ترمیک اظهار کرد: این رویداد آموزشی_ورزشی پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۱۴ تا ۲۱ با حضور بالغ بر ۱۵۰ خلبان، مربی و ورزشکار ورزش‌های هوایی از سراسر کشور در هتل عباسی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این سمینار ارتقای سطح علمی خلبانان و مربی‌های کشور است، افزود: مباحثی همچون پرواز طولانی‌مدت با پاراگلایدر و بدون موتور و پرواز فرامنطقه‌ای، انتخاب تجهیزات مناسب و آموزش مسائل ایمنی و امنیتی، افزایش سرعت پرواز و نگهداری و حفظ تجهیزات در این دوره آموزش داده می‌شود.

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی اصفهان خاطرنشان کرد: قدردانی از پیشکسوتان و بزرگان این رشته در کشور از دیگر برنامه‌های جانبی سمینار یاد شده است.

وی افزود: استان اصفهان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط موجود، مکان مناسبی برای توسعه ورزش‌های هوایی و برگزاری سمینارهای آموزشی مرتبط با این رشته است.

غزنوی با اشاره به موقعیت خوب استان اصفهان تصریح کرد: فضای موجود و اماکن مختلف طبیعی و غیرطبیعی در استان اصفهان برای آموزش ورزش‌های هوایی بسیار مفید و ارزشمند است که می‌تواند میزبان برنامه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

وی اظهار کرد: وجود انواع کوهستان‌ها با حالات و ارتفاعات گوناگون، تپه‌ها و دیگر عرصه‌های طبیعی ظرفیت مناسبی در استان اصفهان برای گسترش رشته‌های زیرمجموعه ورزش‌هایی هوایی مانند پاراگلایدر و پاراموتور در مسافت‌های دور و نزدیک ایجاد کرده است.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی اصفهان با بیان اینکه این ظرفیت می‌تواند برای توسعه گردشگری ورزشی نیز مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بدون شک علاقه‌مندان داخلی و خارجی متعددی در این زمینه حاضر به همکاری و سرمایه‌گذاری هستند.

کد خبر 573826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.