شهردار خرم‌آباد: اصفهان شهری با قدمت کهن و تاریخ غنی است

شهردار خرم‌آباد گفت: اصفهان شهری با قدمت کهن و تاریخ غنی است که سرشار از فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی بوده و در دل خود، ماجراها و قصه‌های فراوان جای داده است.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سفر به اصفهان از اماکن تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های دیدنی فراوانی بازدید کردم، اما معماری مسجد جامع و مسجد شیخ لطف‌الله به حدی تأثیرگذار بود که شگفت‌زده هنر معماری آن شدم.

وی با بیان اینکه معرفی هرچه بیشتر این شهر، ضروری است افزود: هرچه در حوزه فرهنگی و تبلیغاتی برای شهر اصفهان کار شود، باز هم جای کار دارد. نگاه مدیریت شهری نباید صرفاً عمرانی باشد، بلکه باید نگاه فرهنگی و هنری بیشتری حاکم شود.

شهردار خرم‌آباد تمیزی و نظافت شهر و اتوبوسرانی قوی را از نقاط قوت اصفهان برشمرد و خاطرنشان کرد: کمبود مسیرهای دوچرخه‌سواری و ورزش‌های همگانی، ضعف در حوزه موسیقی، نبود هنرها و تئاتر خیابانی، کمبود کتاب‌فروشی و بسترهای کتاب‌خوانی در شهر، ترافیک سنگین شهری از بین رفتن بافت سنتی بازارها از نقاط ضعف اصفهان بوده و نیاز است بیشتر به این حوزه‌ها توجه شود.

وی با اشاره به خشکی زاینده‌رود، گفت: کارخانجات ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه از صنایع پر مصرف آب هستند؛ بنابراین لازم است برای تأمین آب این صنایع، تدابیری اندیشیده شود. جلوگیری از کشت برنج در حاشیه رودخانه نیز از دیگر راهکارهای جلوگیری از تداوم خشکی زاینده‌رود است.

کد خبر 573804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.