رئیس شورای شهر قزوین: زاینده‌رود روح اصفهان است

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان، گفت: اصفهان شهری تاریخی با مردمانی مهمان‌نواز و معماری‌های بی‌نظیر و قابل ستایش است.

فرج‌الله فصیحی‌رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: اصفهان یک شهر توریستی و با قدمت تاریخی بالا است که نشانه‌هایی در دوران مختلف تاریخ از خود به یادگار دارد، اما پویایی آن از دوران صفوی و با انتقال پایتخت از قزوین به اصفهان توسط شاه عباس صفوی رقم خورد.

وی افزود: اصفهان و قزوین رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. با انتقال پایتخت از قزوین تمام دانشمندان و علمایی که باعث توسعه و پیشرفت پایتخت شده بودند به اصفهان منتقل شدند و با حمایت شاه عباس اول اصفهان و ساخت بناهایی همچون چهل ستون و عالی‌قاپو، به عنوان یکی از شهرهای پیشرفته دنیا مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: آثار عظیمی از جمله منارجنبان، پل الله‌وردی خان، میدان امام (ره) و مسجد شیخ لطف‌الله که در این شهر تاریخی بنا شده همگی نشان دهنده اوج هنر، معماری و ظرافت در این شهر است که امروز به عنوان یک برند جهانی مقصد گردشگران داخلی و خارجی با زیرساخت‌های مناسب پیشرو در این صنعت بوده است که نشان از توانمندی بالای مدیریت شهری اصفهان و مسئولان آن دارد.

فصیحی‌رامندی گفت: به اصفهان سفر کرده‌ام؛ باغ پرندگان یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان همواره دارای جایگاه و اهمیت ویژه است، همچنین اصفهان زاده زاینده‌رود پربرکت است و با تصمیمات نادرست در این خصوص طراوت و شادابی از اصفهان دریغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه زاینده‌رود روح اصفهان است، خاطرنشان کرد: مردم دیار اصفهان با زاینده‌رود فرهنگ نابی را خلق کرده‌اند که در طول تاریخ مورد توجه قرار گرفته است. ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان آرزوی سربلندی برای این جهان‌شهر دارم و امیدوارم با توجه مسئولان ذی‌ربط زاینده‌رود به روزهای پر شکوه خود بازگردد.

کد خبر 573801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.