وزارت خارجه تضییع حقوق مردم ایران را در نهادهای بین‌المللی پیگیری کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به حضور غریب‌آبادی در نشست کمیسیون متبوع خود، گفت: با توجه به پیشنهاد نمایندگان، ستاد حقوق بشر مکلف به تدوین استراتژی‌های سند تضمین تحقق حقوق بشر و وزارت خارجه موظف به پیگیری حقوق تضعیف شده ملت ایران در نهادهای بین‌المللی شدند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: این جلسه با حضور کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر برای ارائه گزارش عملکرد تشکیل شد.

وی توضیح داد: در این جلسه تحلیلی از وضعیت کشور، تهدیدها و فرصت‌ها در زمینه حقوق بشر، سوءاستفاده برخی کشورهای غربی با تمسک به حقوق بشر علیه مردم ایران و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای فشار به ملت‌ها ارائه شد. نمایندگان نیز به بیان نظرات خود پرداختند که از جمله آن لزوم سرمایه‌گذاری ستاد حقوق بشر بر تدوین استراتژی کامل و کارآمد به موضوع نگاه دوگانه و ابزاری غربی‌ها به مسئله حقوق بشر بود؛ اینکه استراتژی‌ها باید در راستای اجرای فصل سوم قانون اساسی تدوین شود تا مردم از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تاکید نمایندگان این بود که مواردی که باعث شده است تا حقوق مردم طبق اصول قانون اساسی تأمین نشود، از سوی ستاد حقوق بشر پیگیری شود. ستاد حقوق بشر باید استراتژی مبتنی بر واقعیت‌های کشور را تدوین کند و پس از طی مسیر قانون یعنی تأیید و تصویب در نهادهای بالادستی، به عنوان سند تضمین تحقق حقوق بشر پیگیری کند.

عباس‌زاده گفت: قرار شد وزارت خارجه به همراه ستاد حقوق بشر مواردی که حقوق ملت ایران توسط بلوک غرب، گروه‌های تروریستی، منافق و معاند یا به موجب تحریم‌های حقوق بشر مانند تحریم دارو که به حقوق مردم آسیب‌زده یا تضعیف کرده است را از موضع فعال در نهادهای بین‌المللی پیگیری کند.

کد خبر 573790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.