مقاومت؛ رمز اعتبار و سرافرازی

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه، نوزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود؛ بنابراین خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مقاومت؛ رمز اعتبار و سرافرازی» نوشت: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه صبح روز گذشته در سفر به تهران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد. از سال ۲۰۱۱ که سوریه درگیر جنگ با گروه‌های تروریستی تکفیری شد، این دومین بار است که رئیس جمهور این کشور به ایران سفر می‌کند.

اولین سفر بشار اسد به ایران در ششم اسفندماه سال ۱۳۹۷ و پس از موفقیت ائتلاف ایران، روسیه و سوریه در سرکوب تروریست‌های تکفیری و برقراری آرامش نسبی در این کشور انجام شد. در اولین سفر بشار اسد به ایران، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم و فرمانده پیروز نبرد با جنایتکاران تکفیری و حامیان غربی آنها، رئیس جمهور سوریه را همراهی می‌کرد. بشار اسد رئیس جمهور سوریه پس از دیدار و گفت‌وگو با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان تهران را به مقصد دمشق پایتخت سوریه ترک کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز گذشته در دیدار بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و هیأت همراه، مقاومت و ایستادگی ملت و نظام سوریه و پیروزی در یک جنگ بین‌المللی را زمینه‌ساز افزایش اعتبار و سرافرازی سوریه دانستند و تأکید کردند: با توجه به روحیه و نشاط و اراده بالا در شخص رئیس‌جمهور و دولت ایران برای گسترش همکاری‌ها با سوریه، باید تلاش کرد روابط دو کشور بیش از گذشته ارتقا یابد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به موفقیت‌های بزرگ سوریه در میادین سیاسی و نظامی گفتند: سوریه امروز، سوریه قبل از جنگ نیست، اگرچه آن زمان خرابی‌ها نبود اما احترام و اعتبار سوریه اکنون بسیار بیشتر از گذشته است و همه به این کشور به‌عنوان یک قدرت نگاه می‌کنند.

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اجماع بر کالابرگ الکترونیک‌» نوشت: رئیس مجلس ضمن انتقاد از نحوه افزایش قیمت آرد صنف و صنعت و گران شدن ماکارونی، موضع صریح مجلس در قبال حذف ارز ۴۲۰۰ را بیان کرد و با اشاره به الزام مجلس به ارائه کالابرگ الکترونیک به مردم در قبال حذف ارز ترجیحی افزود: ما با هرگونه اقدام درباره ارز ترجیحی قبل از اجرایی کردن کالابرگ الکترونیک مخالف هستیم یعنی کالابرگ الکترونیکی باید اجرایی شود.

وزیر اقتصاد به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت نیز بر اجرای این طرح مطابق قانون مصوب مجلس تاکید کرد. همچنین شب گذشته رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت ضمن تاکید بر توزیع کالابرگ الکترونیک در اصلاح یارانه کالاهای اساسی گفت: دولت برای حفظ آرامش بازار و تأمین معیشت مردم تا زمان عرضه کالابرگ الکترونیک در اجرای سامان دهی یارانه ارز ترجیحی، مبالغی را به عنوان کمک هزینه معیشتی پرداخت خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی دیروز مجلس با انتقاد از نحوه گرانی آرد و نان توسط دولت گفت: گرانی آرد صنعتی و ماکارونی به گونه‌ای بود که باعث افزایش نگرانی مردم شد. در موضوع افزایش قیمت ماکارونی هم بی‌توجهی به قانون مجلس باعث شد تا مردم به شدت ناراحت شوند.

قالیباف: با هماهنگی دولت، قانون مجلس برای کالابرگ الکترونیک اجرایی خواهد شد قالیباف خاطرنشان کرد: من به مردم عزیز حق می‌دهم که نسبت به آینده نگران شده باشند اما با توجه به پیگیری‌های انجام شده و به خصوص جلساتی که در شورای هماهنگی اقتصادی صورت گرفت، مقرر شد که قانون مجلس به طور کامل اجرایی شود و یک آرامش معیشتی برای مردم ایجاد خواهد شد.

رئیس مجلس با بیان اینکه در وضعیت کنونی درباره اصلاح اصل هدفمند کردن یارانه ارز ترجیحی همه اجماع دارند، تصریح کرد: اما درباره نحوه اجرای آن ما حرف‌های جدی داریم. سیاست مجلس افزایش دریافتی مردم که باعث تورم بیشتر می‌شود نیست، بلکه سیاست مجلس بر حفظ قدرت خرید مردم است.

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «هماهنگی دولت و مجلس برای هدفمندی یارانه‌ها به نفع مردم‌» نوشت: جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی صبح دیروز در جلسه علنی مجلس که درباره رسیدگی به گرانی‌های اخیر و موضوع ارز ترجیحی تشکیل شده بود، گفت: ریشه نگرانی مردم این است، اگر قرار است ارز ترجیحی مربوط به کالاهای اساسی هدفمند شوند گرانی‌های شدیدی در دیگر کالاها که مرتبط با آن هستند، ایجاد می‌شود. در موضوع آرد صنعتی و ماکارونی به گونه‌ای عمل شد که این نگرانی‌ها افزایش یافت.

در این جلسه توضیح می‌دهم که برنامه مجلس برای حفظ قدرت خرید مردم چیست و روشن می‌کنم اگر دولت این بر نامه را اجرایی کند مردم با آرامش می‌توانند به حداقل زندگی خود اطمینان داشته باشند.

وی تصریح کرد: در گرانی‌های اخیر در موضوع افزایش قیمت ماکارونی، بی‌توجهی به قانون مجلس باعث شد فضایی ایجاد شود که مردم را به شدت ناراحت کند. به مردم حق می‌دهم که نسبت به آینده نگران باشند اما با توجه به پیگیری‌های انجام شده و جلساتی که برقرار شد، به ویژه جلساتی که در شورای هماهنگی اقتصادی صورت گرفت، مقرر شد که قانون مجلس به طور کامل اجرایی شود و امید است با این راهبرد، آرامش معیشتی برای مردم ایجاد شود.

کد خبر 573781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.